به گزارش برنا، حیدری در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور اظهار داشت: در دهه 50 و 60 که ما والیبال بازی می کردیم، والیبال نسل خوبی داشت ولی از بدشانسی ما تیم های خوبِ جهان چون ژاپن و چین در آسیا بودند. در آن دوران به دلیل کمبود امکانات و نبود دانشِ روز توان رقابت با تیم های مطرح چون ژاپن و چین را نداشتیم.

وی افزود: در سال 76 تیم بزرگسالان به سرمربیگری من بعد از 40 سال به جام جهانی رفت. آن تیم بسیار خوب بود و بعد از آن نسل طلایی والیبال ایران روی کار آمد. نسل طلایی ما نتیجه مدیریت جدید، علم و امکانات فراوان و بکارگیری مربیان خوب و تراز اول جهان بود.

حیدری ادامه داد: در زمان ما، امکان انجام مسابقات تدارکاتی بسیار کم بود. هم اکنون اردوهای بلندمدت و بازی های تدارکاتی خوب با تیم های خارجی بسایر موثر است و موجب می شود اعتماد بنفس و تجربه بچه ها بالا برود و بتوانند در مسابقات حضور خوبی داشته باشند.

وی یکی از دلایل اصلی استمرار موفقیت والیبال ما را تثبیت مدیریت خواند و ادامه داد: خوشبختانه والیبال جای خود را در میان مردم پیدا کرده و علاقمندان و جوانان بسیاری جذب والیبال شده است.

پیشکسوت والیبال در خصوص عملکرد صندوق حمایت گفت: پیشکسوتان همیشه دنبال حمایت و خانه ای از خود بودند. آنچه در چند سال اخیر در فعالیت های صندوق مشهود است همین حمایت و توجه است. من با اطمینان می گویم دوستان پیشکسوت صددرصد از عملکرد، برخود و دیدگاه حمایتی ابطحی راضی هستند.

حیدری اضافه کرد: مراسم های تجلیل از پیشکسوتان که به ابداع صندوق انجام می شود بسیار برنامه مثبتی است. پیشکسوتان در سن وسال بالا هنگامی که تجلیل می شوند و گرد هم می آیند دوباره زنده می شوند. آدم هایی که سال ها یکدیگر را ندیده‌اند دوباره دیدار می کنند و خاطره هایشان زنده می شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم مسئولان بالاتر از صندوق حمایت کنند تا دکتر ابطحی بتواند تفکرات خود را عملی کنند.

ابراهیم امیرحیدری متولد 1331 در تهران است. والیبال را دبستان تا دانشگاه دنبال کرد. سال 1348 به باشگاه دیهیم رفت و بعد از یک سال از دیهیم به تاج سابق رفت. از سال 52 به مدت 17 سال عضو تیم ملی و 11 سال کاپیتان تیم ملی والیبال بود و تجربه حضور در 3 جام جهانی و 2 المپیک آسیایی را دارد. حیدری از سال 71 به عرصه مربیگری وارد شد و در کارنامه خود سرمربیگری تیم جوانان و مربیگری و سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را دارد. تیم ملی ایران در سال 76 به سرمربیگری وی بعد از 40 سال به جام جهانی رفت.

انتهای پیام//