شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کشتی#وزن،#قهرمان#خواهد!

کشتی ایران در 6 وزن، دو قهرمان می خواهد!

هم زمانی مسابقات جهانی کشتی سال آینده دنیا و مسابقات کشتی در بازیهای آسیایی 2022 باعث خواهد شد که ایران در 6 وزن المپیکی خود با 2 کشتی گیر متفاوت در مسابقات شرکت کند.

فاصله بین مسابقات قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی کشتی تنها 13 روز خواهد بود و به همین علت باید گفت که در اوزان 57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلو باید 2 کشتی گیر در مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی داشته باشیم.

به گزارش طرفداری، کشورمان در حال حاضر در اوزان مورد اشاره، کشتی گیرانی مثل سرلک، امیر محمد یزدانی، یونس امامی، حسن یزدانی، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع را دارد و پشت سر این مردان هم رضا اطری، مرتضی قیاسی، حسین خانی، کامران قاسمپور، محمد حسین محمدیان و علی شعبانی و ... می تواند در هر 2 مسابقات مدال بگیرد. ضمن این که در اوزان دیگر غیر المپیکی تنها در مسابقات جهانی شرکت کننده هستیم و در مسابقات آسیایی به هیچ وجه در اوزان 61 کیلو، 70 کیلو، 79 و 92 کیلو شرکت کننده ای نخواهیم داشت.

همین قاعده در باره کشتی فرنگی هم صدق می کند و ما نمی توانیم در اوزان المپیکی از نفراتی مثل محمدرضا گرایی، محمد علی گرایی، علی اکبر یوسفی و هادی ساروی در هر 2 مسابقه جهانی و بازیهای آسیایی شرکت کنیم. بنابراین سال آینده در اوزان المپیکی باید 2 کشتی گیر و در اوزان غیر المپیکی یک کشتی گیر را برای شرکت در مسابقات جهانی گزینش کنیم.