شهر خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی:

۱۷۱ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر ارسال شد

۱۷۱ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر ارسال شد

بجنورد-مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از ارسال ۱۷۱ اثر از سوی هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر خبر داد و گفت: ۴۱ اثر برای شرکت در مرحله پایانی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرخنده پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی برگزار شد، از ارسال ۱۷۱ اثر از سوی هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر خبر داد و اظهار داشت: ۴۱ اثر از این تعداد معرفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی ادامه داد: خراسان شمالی و کردستان با ۷ اثر منتخب بیشترین آثار ارسالی به این جشنواره را داشتند.

وی افزود: در اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر ۲۵۱ اثر به دبیرخانه ارسال شد لذا آثار دومین جشنواره از نظر کمیت نسبت به دوره اول کاهش داشته اما از نظر کیفیت افزایش داشته است.

فرخنده تصریح کرد: ۴۱ اثر منتخب طی روزهای هفتم و هشتم دی ماه در سالن گلشن بجنورد به نمایش در خواهد آمد؛ نهم دی ماه نیز اختتامیه جشنواره به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد خراسان شمالی بیان داشت: این جشنواره تمام مؤلفه‌های زندگی روستاییان و عشایر را در بر می‌گیرد.

وی در رابطه با اهمیت این جشنواره برای خراسان شمالی افزود: خراسان شمالی تعداد روستاهای بسیاری را به نسبت سایر استان‌های کشور دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند جشنواره ملی روستا و عشایر در استان تداوم پیدا کند.

فرخنده در پایان تصریح کرد: در اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر مهمانان کشوری حضور خواهند داشت.