شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#انفجار بیروت

شیخ قبلان: قاضی البیطار نماینده آمریکا در پرونده انفجار بیروت است


شیخ قبلان: قاضی البیطار نماینده آمریکا در پرونده انفجار بیروت است

شیخ قبلان با اشاره به تحرکات ابزارهای آمریکایی برای تشدید بحران مالی و اقتصادی لبنان بر مقاومت ضد توطئه‌های آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری ممتاز لبنان در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد امام حسین ( علیه السلام) در منطقه «برج البراجنه» در جنوب بیروت اعلام کرد: در حال حاضر لبنان توسط واشنگتن محاصره شده و راه حل نجات آن انتخاب سیاسی درست است و آمریکا با ایجاد بی عدالتی، فساد و گرسنگی دادن به مردم، انحصار بازار و نیازهای مردم لبنان به دنبال تباهی کشور است و تلاش می‌کند از خلال این اقدامات ملت لبنان به ویژه شیعیان را از مقاومت دور کند؛ اما باید بداند که این توهمی بیش نیست.

النشره نوشت: قبلان در ادامه سخنان خود افزود:« طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت دادگاه را به بازار تبدیل کرده و در واقع نماینده آمریکا در این پرونده است تا این پرونده را وارد مسیر سیاست‌زدگی کند و این بحران فعلی سیاسی است و به دستگاه قضایی مربوط نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: کشور ما در بحران به سر می‌برد و برخی رسانه‌های مزدور بدترین خیانت را در حق ملت خود انجام می‌دهند و برخی از آن ها تلاش می‌کنند تا موقعیت شیعیان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی خطاب به ملت لبنان اعلام کرد: مراقب کینه توزی آمریکا باشید؛ چرا که آمریکا شیطانی است که به دنبال خنجر زدن به لبنان است. آمریکا و شبکه و رسانه‌های وابسته به آن توده سرطانی لبنان است و تمام بحران‌های ملت لبنان از اقدامات و جنایت‌های آن نشات می‌گیرد.

قبلان با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه لبنان گفت: « اگر آمریکا گمان می‌کند که با تحت محاصره بیشتر لبنان، مقاومت را از بین می‌برد، در توهم است  و اگر گمان می‌کند که با در تنگنا قرار دادن لبنان و گرسنگی دادن مردمش، موضع شیعیان لبنان در برابر گروههای مقاومت تغییر خواهد کرد، این یک توهم بیش نیست».

مفتی جعفری ممتاز لبنان تأکید کرد که شیعیان لبنان بر موضع خود پایبند هستند و در هر عرصه‌ای حضور دارند و در هر روستا و شهر و محله‌ای مقاومت را تنها گزینه خود می‌دانند و باور دارند که وجود حزب‌الله و جنبش امل برای حفظ امنیت و حیات لبنان ضروری است.

لبنان با چالش‌های متعدد سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواجه است. واقعیت این است که این چالش‌ها برای کشور کوچکی نظیر لبنان، بزرگ است. چالش‌های لبنان دلایل و بازیگران متعددی دارد، اما بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی لبنان بر این باور هستند که سیاست‌های آمریکا عامل اصلی این چالش‌های لبنان است.

انتهای پیام/