شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#اصلاح طلبان#اصلاح‌طلبان

سخنگوی حزب اعتماد ملی: اصلاح طلبان هیچ برنامه ای برای انتخابات آینده ندارند

سخنگوی حزب اعتماد ملی: اصلاح طلبان هیچ برنامه ای برای انتخابات آینده ندارند

ایلنا نوشت:سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: از برنامه آینده اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۲ هیچ اطلاعی وجود ندارد و نداشتن برنامه مشخص برای آینده منفعل بودن آن‌ها را روشن می‌کند.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی  درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و همچنین برنامه آن‌ها در انتخابات مجلس دوازدهم در سال ۱۴۰۲ گفت: از برنامه آینده اصلاح‌طلبان هیچ اطلاعی وجود ندارد. تغییر محسوسی نسبت به گذشته نکردند و همچنان دارند فکر می‌کنند که باید چه کاری انجام دهند.

بین آینده اصلاح‌طلبان و آینده اصلاحات فرق وجود دارد/ اصلاح‌طلبان برای کسب نتیجه اثربخش، باید حداقل در دو حوزه درونی و دینی به انسجام برسند

وی درباره دلایل منفعلانه رفتار کردن اصلاح‌طلبان و مشکلاتی که بین احزاب وجود دارد، گفت: نداشتن برنامه روشن میان اصلاح‌طلبان، نتیجه‌اش آن می‌شود که آینده‌ پر از ابهام است و همین که تصمیمی برای آینده نگرفتند، این منفعل بودن را روشن می‌کند. اصلاح‌طلبان برای اینکه به یک نتیجه اثربخش برسند، باید حداقل در دو حوزه درونی و دینی به انسجام برسند.

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: در انسجام درونی اول باید دید، در حزب و مجموعه جمعیتی که در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها دخیل است، چه کاری می‌خواهند انجام دهند و در برنامه بعدی، اگر به جمع‌بندی روشنی رسیدند، در تعامل با دیگر احزاب و مولفه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در جبهه اصلاحات، به تبادل نظر بپردازند و گفت‌وگو کنند تا به یک هدف و روش مشترک برسند.  بنابراین انسجام محصول تعامل، گفت‌وگو و تبادل نظر بین حزبی و درون حزبی است و آرزو می‌کنم انسجام بین احزاب شکل بگیرد.

جوادی حصار درباره آینده اصلاح‌طلبان گفت: آینده اصلاح‌طلبان با آینده اصلاح‌طلبی فرق دارد. آینده اصلاح‌طلبی امر محتوم و یک ضرورت انکارناپذیر است که جامعه نیاز به اصلاحات دارد. ولی در آینده اصلاح‌طلبان فعلی اگر خودشان را با نیازهای روز، اقتضائات زمانه و امکاناتی که در اختیار دارند منطبق کرده و معقول و مدبرانه رفتار کنند، می‌توانند در مجموعه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های اصلاح‌طلبانه بمانند اگر این کار را انجام ندهند، جایگزین‌های بهتری جای آن‌ها را اشغال خواهد کرد.

21217

217