شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#غرق شدن

غرق شدن دومین قایق حامل پناهندگان در آب‌های یونان در روزهای اخیر/ ۱۱ مهاجر جان دادند


غرق شدن دومین قایق حامل پناهندگان در آب‌های یونان در روزهای اخیر/ 11 مهاجر جان دادند

در اثر غرق شدن دومین قایق حامل پناهجویان در آب‌های سواحل یونان در عرض چند روز اخیر، حداقل ۱۱ مهاجر جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، در اثر غرق شدن دومین قایق حامل پناهجویان در آب های یونان در عرض چند روز اخیر حداقل 11 نفر مهاجر خود را از دست دادند. این قایق عصر روز پنج شنبه در جزیره کوچکی در شمال جزیره اندیکیتیرای یونان غرق شد. یک مقام گارد ساحلی یونان روز جمعه اعلام کرد که از آن زمان تا کنون جسد 11 پناهنده در آب ها یافت شده است. حدود 90 نفر هم تا به حال نجات یافته‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در بین نجات یافتگان 27 کودک و 11 زن وجود دارد. عملیات گشت زنی و نجات در آب های یونان همچنان ادامه دارد چرا که هنوز مشخص نیست چه تعداد مهاجر در این قایق بودند.

گارد ساحلی یونان روز چهارشنبه هم 12 مهاجر از جمله چند کودک را که قایق آن ها غرق شده بود نجات داد.

قایق حامل مهاجران که پیش‌بینی می‌شود 50 سرنشین داشته روز سه‌شنبه 21 دسامبر در نزدیکی جزیره فولگاندروس غرق شده است.

نیروهای امدادی یونان اواخر روز سه‌شنبه پس از اطلاع از واژگونی قایق حامل پناهجویان در آب‌های این کشور، عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.

این قایق غوطه ور حامل پناهجویان تقریبا هیچ تجهیزات نجاتی نداشته و به گزارش رسانه ها تنها دو نفر از بازماندگان جلیقه نجات به تن داشتند. اکثر نجات یافتگان تبعه عراقی بودند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد فاجعه فولگاندروس را بدترین فاجعه سال جاری میلادی در آب های دریای اژه ارزیابی کرده بود.

بر اساس ارزیابی این آژانس از ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی بیش از 2500 پناهجو در مسیرهای دریایی به سمت اروپا جان داده اند. از سال 2015 تا به حال هم حدود یک میلیون پناهنده به جزایر یونان رسیده اند.

جزایر یونان در دریای اژه از سال 2015 مورد هجوم تعداد زیادی از پناهندگان قرار گرفته که تحت شرایط بد و غیر انسانی در اردوگاه هایی در این جزایر اسکان داده شده بودند.

یونان اخیرا اردوگاه های بسیار امنیتی را برای اسکان پناهجویان احداث کرده است.

این اردوگاه های جدید با حصارهای سیم خاردار و مجهز به دوربین های نظارتی و دستگاه های اشعه ایکس برای بررسی های امنیتی و دروازه های مغناطیسی که شب ها بسته هستند تجهیز شده اند. این اردوگاه ها در مناطق دورافتاده‌ای احداث شده‌اند که آزادی تردد را برای پناهجویان بسیار محدود می کند.

یونان در کنار احداث این اردوگاه های محصور، اقدامات سختگیرانه ای را علیه مهاجران در پیش گرفته است. یونان چندین بار قایق های حامل مهاجران را به ترکیه بازگردانده است. این گونه اخراج های بدون تایید قبلی بر اساس قواعد بین‌المللی غیر قانونی تلقی می شود.

انتهای پیام/