شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ایران#عربستان

چرا این بازی مهم باید در زمین بی طرف برگزار شود؟

پرسپولیس - سپاهان فینال لیگ است؛ برنده قهرمان خواهد شد!/ چرا زمین بی‌طرف؛ این بازی باید در اصفهان برگزار شود/ بدعت غلط عربستان نباید در ایران باب شود

حمید درخشان از دیدار روز چهارشنبه دو تیم سپاهان اصفهان و پرسپولیس به عنوان فینال لیگ بیست و یکم یاد کرد.

پرسپولیس - سپاهان فینال لیگ است؛ برنده قهرمان خواهد شد!/ چرا زمین بی‌طرف؛ این بازی باید در اصفهان برگزار شود/ بدعت غلط عربستان نباید در ایران باب شود
خبرورزشی -

سرمربی و کاپیتان اسبق پرسپولیس از برگزاری این دیدار مهم و حساس در زمین بی طرف شگفت زده شده است.

با حمید درخشان پس از بازی پرسپولیس و ذوب آهن هم کلام شدیم که ...

ابتدا نظرتان را درخصوص بازی با ذوب آهن بفرمایید؟

بازی سنگینی بود. به هرحال تیم ذوب آهن می خواست از پرسپولیس امتیاز بگیرد و با انگیزه زیاد و دوندگی فراوان بازی کرد. با این وجود خدا را شکر پرسپولیس در روزی که شاید خیلی هم خوب نبود برنده شد.

برخی بازیکنان پرسپولیس هم گفتند که خوب بازی نکردیم اما بردیم. برداشت شما از این حرف چیست؟

این یعنی شخصیت برد و قهرمانی! تیمی که شخصیت قهرمانی و ذهن برنده داشته باشد می تواند از چنین بازی های سختی هم گذر کند.

ذوبی ها روی قضاوت داور مسابقه خیلی اعتراض داشتند؟

وقتی تیمی می بازد شاید این مسائل طبیعی باشد. به هرحال ذوب آهن خیلی خوب بازی کرد اما بازنده شد و یکسری صحبت و اعتراض ها هم می شود. آنچه مشخص بود و ما به عنوان بیننده تلویزیونی دیدیم اتفاقا داور می توانست یک پنالتی دیگر هم روی مهدی ترابی بگیرد که نگرفت.

پس شما معتقدید داور به ضرر پرسپولیس سوت زد؟

من نگفتم به ضرر بلکه واقعیت این است که پرسپولیس از داوری سودی نبرد. متأسفانه در فوتبال ایران باب شده که تیم های بازنده تحت هر شرایطی داوری را وسط می کشند. امیدوارم بالاخره این سیستم کمک داور ویدئویی یک روزی وارد فوتبال این مملکت شود تا این داستان ها هم به اتمام برسد.

بازی هفته آینده پرسپولیس برابر سپاهان اصفهان است. این دیدار را چطور می بینید؟

سئوال خوبی پرسیدید چون درباره این بازی حرف دارم. اول اینکه این دیدار به نظرم فینال لیگ است. تیمی که برنده شود شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت و احتمال زیادی هم دارد قهرمان شود.

چرا؟

این مسابقه واقعا ۶ امتیازی است. یک دیدارخاص که از لحاظ روحی و روانی خیلی می تواند به قهرمانی هر یک از دو تیم کمک کند.

اما صدرنشین لیگ استقلال است؟!

هرکسی نظری دارد و من هم نظرم را گفتم. استقلال هم امسال از شانس های قهرمانی است اما به نظرم پرسپولیس و سپاهان یک کوچولو بیشتر شانس دارند. البته من تعجب می کنم که چرا باید بازی سپاهان و پرسپولیس در اراک برگزار شود.

به خاطر اتفاقات فصل گذشته که...

اصلا توجیهی ندارد. نباید کارهایی که عربستان سعودی و AFC در فوتبال آسیا باب کردند در فوتبال ایران بدعت شود. این بدعت غلطی است و این دیدار باید در اصفهان برگزار شود.

اما دیگر برنامه ریزی های لازم انجام شده و بازی در ورزشگاه اراک خواست خود سپاهانی‌ها بوده است؟

درمجموع کار جالبی نیست. شاید تصور می کنند چون دو سال پرسپولیس پشت سرهم آنجا باخته است باز هم می بازد اما این کارها باب می شود. اگر فصل گذشته میزبانی سپاهان ایراد داشته خوب جریمه کنید نه اینکه بازی رفت و برگشت دو تیم را در زمین بی طرف بخواهید انجام دهید. این تصمیمات فوتبالی نیست.

یحیی گل محمدی نیز به همین موضوع اعتراض و پس از بازی در نشست خبری گفت که "هم ما و هم سپاهان ورزشگاه‌های خوبی داریم اما برگزاری این بازی در ورزشگاه بی‌طرف آن هم به خاطر اتفاقاتی که وجود داشته عجیب بود و این مسئله برای ما غیر قابل هضم است. اما این اتفاق رخ داده و باید در شهر بی‌طرف بازی کنیم. برخی اتفاقات در فوتبال ما مختص ایران و فوتبال کشورمان است و راجع به این مسئله نمی‌شود خیلی صحبت کرد."

حق با یحیی گل محمدی است. نمی شود که دو تیم را از میزبانی محروم کرد. این کارها متعلق به فوتبال عربستان سعودی است و قشنگ نیست.

به عنوان سئوال آخر نظر شما درخصوص احتمال حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا چیست؟

واقعا شنیدن برخی اخبار تلخ و غیر منتظره است. چرا این مشکلات زودتر عنوان نمی شود تا چاره ای برای آن اندیشیده شود. مثلا مگر می شود ۵ روزه ورزشگاه اختصاصی ساخت؟ امیدوارم آقای سجادی و عزیزی خادم بتوانند جلوی این فاجعه را بگیرند.