شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#جدید#تاریخ

کودتا در دل تاریخ | پرسپولیس بعد از 4 سال بازیکن جدید گرفت!

روز سوم دی ماه برای پرسپولیس یک روز تاریخی است، پرسپولیس در این روز برای آخرین بار با ترکیبی که 4 سال با آن بازی کرده بود در میدان حضور یافت و بعد از این بازی پرسپولیس وارد یک دوران تاریخی شد

پرسپولیس در بازی با هما در 3 دی ماه سال 64 باید 3-0 برنده می شد تا به عنوان تیم دوم گروه وارد مرحله بعدی مسابقات شود، پرسپولیس 3 بازی خود را با رای کمیته انضباطی 3-0 بازنده شده بود و حالا برای صعود باید حتما برابر هما برنده می شد.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس با ترکیب بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، عباس کارگر، حسین کاشی نژاد، ابراهیم کیان طهماسبی، محمد مایلی کهن، ضیا عربشاهی، حمید درخشان، علی پروین، غلامرضا فتح آبادی و جمشید شاه محمدی، بازی خود را برابر تیم فوتبال هما برگزار می کرد. شاه محمدی 18 ساله در حالی برای پرسپولیس بازی می کرد که ناصر محمد خانی از مدت ها قبل مصدوم بود و در این بازی هم تنها در 8 دقیقه آخر برای پرسپولیس بازی کرد.

محمود نقوی در دقیقه 36 برای هما گل زد و علی پروین در دقیقه 39 بازی را مساوی کرد، پرسپولیس تلاش بسیار کرد تا گل های بیشتر بزند اما تیم قدرتمند هما اجازه این کار را به پرسپولیس نداد.

برای پرسپولیس روز 3 دی ماه 64 آخرین روز استفاده از بازیکنان و ترکیبی بود که 4 سال تمام با آن بازی کرده بود، پرسپولیس یکی از استثناهای تاریخ فوتبال ایران بود که 4 سال تمام با یک سری بازیکن ثابت بازی کرد و به جز یاران تیم جوانان خود حتی از یک بازیکن تیم های دیگر بهره نبرد.

بازیکنانی مثل سلطانی و قلیچ دروازه بان ها بودند، در خط دفاع محمد پنجعلی، کاشی نژاد، کیان طهماسبی، عباس کارگر، عبادزاده، سیدعلیخانی، فریبرز مرادی و دادکان، در خط میانی درخشان، جواد حسن زاده، مجید سبزی، مایلی کهن، عربشاهی و حمید صالح زاده و در خط حمله ناصر محمدخانی، علی پروین، فتح آبادی و ناصر نورایی بازی می کردند و از تیم جوانان هم به کرات سعید عزیزیان، رضا عابدیان، جمشید شاه محمدی و... برای پرسپولیس بازی کردند. در این مدت به تناوب تنها دادگان و عبادزاده و ناصر نورایی از پرسپولیس جدا شدند ولی هیچ بازیکنی به پرسپولیس اضافه نشدند.

بعد از 4 سال عجیب، پرسپولیس در سال 64 بازیکنانی مثل فریبرز مرادی، جمشید شاه محمدی، حمید صالح زاده، کاشی نژاد، جواد حسن زاده، مجید سبزی، غلامرضا فتح آبادی را به تیم های دیگر داد و به جای آنها نفراتی مثل شاهرخ بیانی، فرشاد پیوس، مرتضی فنونی زاده، محمد حسن انصاری فرد و رحیم یوسفی را به خدمت گرفت و دوران تاریخی یک تیم خاص خاتمه یافت.