شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئال مادرید

آنچلوتی: بهترین مهاجم و خط هافبک دنیا را در اختیار داریم؛ رقابت کردن در DNA رئال مادرید است

کارلو آنچلوتی معتقد است که در این فصل لیگ قهرمانان اروپا، هیچ تیمی شانس اصلی قهرمانی نیست.

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در مصاحبه اختصاصی با آ اس در مورد تیمش، صدرنشینی در لالیگا و عملکرد بازیکنانش صحبت کرد. به گزارش طرفداری و به نقل از آ اس، کارلو آنچلوتی در این مصاحبه در مورد سالی که رئال مادرید سپری کرد و تجربه خود گفت:

شاید تجربه چندین ساله من در فوتبال و همچنین دانستن این که چگونه به بازیکنان اعتماد به نفس دهم، به ما کمک کرد. رئال مادرید تیمی بااستعداد است و بازیکنان باکیفیتی دارد و سرمربی باید به این بازیکنان اعتماد به نفس دهد. همچنین این وظیفه کادر فنی است که تعادل مناسب بین جوانان و بازیکنان باتجربه و قدیمی تیم را پیدا کند و این نیز محقق شده است اما مادرید خود از قبل یک تیم داشت.

سال گذشته با شرایطی مشابه رئال مادرید در آستانه قهرمانی بود اما امسال در پایان نیم فصل اول با اقتدار صدرنشین است.

بله اما تیم سال گذشته نیز روی فرم بود. فصل گذشته، فصلی بود که تیم تا پایان جنگید و رقابت کرد. تیم به قهرمانی نرسید اما رقابت کرد و در شرایطی که پاندمی کار را برای همه سخت کرده بود، به قهرمانی بسیار نزدیک شد.

واضح است که قهرمانی ها تضمین شده نیستند اما آیا حداقل آن را حس و درک می کنید؟

وعده قهرمانی دادن بهترین ایده ممکن نیست اما ما می توانیم قول آن چه را که رئال مادرید همیشه ارائه می دهد، یعنی رقابت تا پایان را بدهیم. ما این کار را انجام می دهیم، ما در تمامی رقابت ها و بازی ها بسیار خوب رقابت می کنیم. در نیم فصل اول ما خیلی کم شکست خوردیم. ما فقط دو شکست داشتیم، مقابل اسپانیول در لیگ و مقابل شریف در لیگ قهرمانان اروپا اما این شکست ها در دورانی رخ داد که ما بازیکنانی مانند مودریچ و کروس را در اختیار نداشتیم. زمانی که هر دو بازگشتند، مشخص شد که تیم هویت بسیار روشنی دارد.

در میلان شما ستاره هایی مانند گولیت و فن باستن بودند که بازی می کردند و فوتبالیست هایی مانند بارسی و آنچلوتی بودند که رقابت می کردند. در مادرید فعلی نیز همین موضوع حاکم است؟

این طور است که یک تیم دقیقاً به این شکل ساخته می شود و از هر فوتبالیست در هر زمینه ای که در آن می تواند بیشترین کمک را به تیم کند، بهترین بازی را می گیرد. هر کسی باید ظرفیت خود را به خوبی ارزیابی کند و در خدمت هم تیمی های خود قرار دهد. این همچنین وظیفه سرمربی است و در مادرید، ما در حال رسیدن به این تعادل هستیم. بازیکنانی هستند که کیفیت بالاتری دارند، برخی دیگر تعهد بیشتری دارند و برخی دیگر بیشتر از بقیه می دوند. تمام بازیکنان لازم و دارای اعتبار هستند. یک تیم با ترکیبی از ظرفیت های فنی، جسمانی و تاکتیکی هر یک از بازیکنانش ساخته می شود. مادرید در حال انجام این کار است و به همین علت بسیار خوب رقابت می کند.

تیم هایی هستند که فقط بازی می کنند و تیم هایی مانند رئال مادرید و بایرن مونیخ هستند که رقابت می کنند. موافقی؟

مادرید رقابت می کند زیرا این کار در DNA این تیم است و این تاریخ این باشگاه است. رئال مادرید باشگاه فوتبالی متفاوت نسبت به سایرین است. گفتن این موضوع در مورد سایر تیم ها و باشگاه ها چندان راحت نیست.

مودریچ شگفت انگیز است. در دورانی نه چندان دور، رسیدن به این سطح در سنی بیش از 32 یا 33 غیر ممکن بود. لوکا چه چیزی دارد؟ اشتیاق به بازی، ژنتیک، کمی از همه چیز؟

کمی از همه چیز، شکی نیست. لوکا و تمام بازیکنان حال حاضر فوتبال به خوبی در طول دوران حرفه ای شان از خود مراقبت می کنند. قضیه تمرینات، رژیم غذایی و مراقب است، کمی از هر چیزی. این یعنی فوتبالیست های الان با این که بازی های بیشتری انجام می دهند، باز هم قادر به بازی هستند. بازیکنانی که به سن مودریچ، کریستیانو رونالدو یا ابراهیموویچ می رسند، روحیه فوق العاده ای دارند و بسیار حرفه ای هستند.

علاوه بر مودریچ، فکر می کنی بازیکنانی مانند کروس یا بنزما نیز همین شرایط را خواهند داشت؟

بله، مطمئن هستم چون هر روز نحوه کار کردن آن ها را می بینم و می دانم آن ها به شدت حرفه ای هستند. باور دارم که هر سه آن ها تا 40 سالگی قادر به رقابت در بالاترین سطح هستند. درست است که چیزی که می گویم برای یک مهاجم پیچیده تر است اما فکر می کنم هر سه قادر به انجام آن هستند.

اگر مودریچ شگفت انگیز است، در مورد دو هم تیمی او در خط میانی یعنی کروس و کاسمیرو نیز نمی توان کمتر از این را گفت. بدون این که بخواهیم لاف بزنیم، فکر می کنی بهترین خط هافبک جهان در حال حاضر را در اختیار داری؟

بله. هر سه از بهترین های دنیای امروز هستند. شاید هافبکی که از یک منطقه به منطقه دیگر می رود، کلاسیک تر باشد اما مودریچ، کروس و کاسمیرو آن قدر تجربه دارند و فوتبال بازی کرده اند که خارق العاده هستند. وقتی هر سه آن ها کنار هم هستند، کسی را نمی توان با آن ها مقایسه کرد.

بنزما بهترین مهاجم حال حاضر دنیاست؟

این طور فکر می کنم چون الان او توانایی های فوق العاده و گلزنی های متوالی را به فوتبال خود اضافه کرده است. او به اندازه کریستیانو رونالدو یا هالند گلزنی کرده است. بنزما بازیکنی است که تفاوت ها را رقم می زند. ما بازی او مقابل اتلتیک بیلبائو را دیدیم، دو گل در زمانی بسیار کوتاه. او در فرمی تماشایی قرار دارد.

نام کاماوینگا که می آید، هر هوادار رئال مادریدی لبخند می زند. شما چطور؟

بله، در مورد من هم صدق می کند. من این لبخند را در چهره هواداران می بینم. این بازیکنان جوان مانند کاماوینگا، والورده و بقیه، باید بدانند که چه کسانی در مقابلشان هستند که قبلاً در موردشان صحبت کردیم؛ مودریچ، کروس و کاسمیرو. آن ها با بهترین های جهان رقابت می کنند و باید ارزیابی کنند و بفهمند که در آینده، آن ها کسانی خواهند بود که در خط هافبک رئال مادرید بازی می کنند. کاماوینگا کیفیت و قدرت زیادی دارد اما باید یاد بگیرد و تجربه و دانش کسب کند. هنوز این ها را ندارد اما او فقط 19 سالش است! هر روزی که او با مودریچ، کروس یا کاسمیرو تمرین می کند، حکم یک مدرک فوق لیسانس را برای او دارد. مطمئن هستم که از طریق چیزی که در تمرینات از هم تیمی هایش می بیند، چیز بیشتری یاد می گیرد تا چیزهایی که من به او می گویم.

برای وینسیوس نیز در تمرین کنار بنزما اتفاق مشابهی رخ داده است. وینیسیوس مشخصاً بازیکن بهتری نسبت به دو فصل قبل است. 

ممکن است، البته که این طور است. وینیسیوس پیشرفت کرده چون کارهای خود را نسبت به قبل با عجله کمتری انجام می دهد. وینیسیوس به خصوص در لحظات مهم هر بازی تغییر کرده است. اتفاق مهم در یک بازیکن این است که کارهای متفاوت را عالی انجام می دهد. وینیسیوس می داند چگونه کارهای سخت را انجام دهد و در کارهای آسان شکست می خورد. حال او زمان بیشتری با انجام کارهای آسان سپری می کند و برای او عالی پیش می رود اما مهم است که همیشه برای انجام کارهای پیچیده تلاش شود و جواب دهد. او هنوز جا برای پیشرفت دارد. او سرعت و استعداد فوق العاده ای دارد. هرگز بازیکنی را با استعداد در حال لبریز شدن او ندیده بودم اما او هنوز ظرفیت پیشرفت را دارد. به طور مثال در بازی بدون توپ، حمله به فضاهای خالی و شوت زنی می تواند بهتر شود.

قرعه کشی لیگ قهرمانان؟ چه انتظاری از تیمت در این رقابت داری؟

تاسف آور و اشتباهی بسیار فاحش بود اما این فقط یک اشتباه بود، نه چیزی بیشتر. حال باید به تقابل با پاری سن ژرمن فکر کنیم. هدف ما این است که با همان شرایط و فرمی که قبل از شیوع کرونا در تیم داشتیم، به این بازی برویم. چیزی که می خواهم این است که بدون مصدوم یا مبتلا وارد ماه فوریه شویم. چیزی که می توانم قول دهم این است که تا آخر رقابت خواهیم کرد. در این فصل لیگ قهرمانان، مدعی اصلی ای وجود ندارد. باشگاه هایی مانند بایرن مونیخ، لیورپول و پاری سن ژرمن شانس قهرمانی دارند اما رئال مادرید هم در این بین حضور دارد و البته اتلتیکو مادرید. بله اتلتیکو مادرید می تواند کارهای مهمی در این رقابت های حذفی اروپایی انجام دهد. فکر می کنم تیم های اسپانیایی در تمامی رقابت های اروپایی خواهند جنگید چون آن ها فوتبال خوبی ارائه می دهند.

خیال راحت مادرید پس از نیم فصل در لالیگا؟

این طور فکر نمی کنم. ما برتری اندکی داریم و درست است که بعضی از رقبا مانند اتلتیکو مادرید یا بارسا اختلاف زیادی دارند اما به طور مثال، سویا به ما نزدیک است. لالیگا رقابت بسیار پیچیده ای است چون هرگز نمی توانید بگویید که فلان دیدار آسان است. تیم های خوب زیادی در این رقابت هستند. تمام تیم ها کیفیت خوبی برای بازی کردن دارند.

در مورد برنابئوی جدید چه فکری می کنید؟

چیزی که می خواهم این است که روز افتتاحیه استادیوم جدید، آن جا و روی نیمکت تیم باشم!

فکر نمی کنید در استادیومی مانند این، هواداران دوست دارند بازیکنانی مانند ام باپه و هالند یا به نوعی بهترین ها بازی کنند؟

قطعاً بله اما آینده این تیم مشخص است. من نمی دانم بازیکنان چه کاری خواهند کرد و امیدوارم سرمربی همانی باشد که الان هست اما آینده رئال مادرید با همین تیم فعلی و بازیکنان جوان دیگری که به تیم خواهند آمد، از پیش نوشته شده است. شکی نیست که رئال مادرید برای مدت زیادی در بالاترین سطح رقابت خواهد کرد.