شهر خبر

قالیباف:

امروز شیعه و سنی در مقابل حاج قاسم سر تعظیم فرود می‌آورند

امروز شیعه و سنی در مقابل حاج قاسم سر تعظیم فرود می‌آورند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شیعه و سنی با هم سر تعظیم مقابل حاج قاسم فرود می‌آورند و دشمنان اهل بیت و قرآن، دشمنان ایشان و تمامی مظلومان و آزادی خواهان حامی ایشان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اجازه دهید شهید حاج قاسم را دولتی و سیستمی معنا نکنیم و کار مردمی پیش برود، بسیار دقیق و حکیمانه است و اراده خداوند و سنت الهی هم بر این است که این اتفاق این گونه رقم بخورد.

وی با ذکر خاطره‌ای از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: دو ساعت پس از شهادت حاج قاسم، در جریان شهادتش قرار گرفتیم و با حضور در منزل ایشان تلاش داشتیم که مجوز پرواز را در اسرع وقت بگیریم که در کمترین زمان ممکن پیکر مطهر حاج قاسم را به ایران منتقل کنیم و نمی‌خواستیم این موضوع به تأخیر بیفتد، در حالی که چنین برنامه‌ریزی در ذهن کسی نبود و هیچکس فکر نمی‌کرد مراسم انتقال و تشییع پیکر حاج قاسم در عراق و ایران به آن شکل برگزار شود و این نتیجه 40 سال مجاهدت خالصانه و کار برای خدا کردن بود.

رئیس قوه‌مقننه کشورمان تصریح کرد: هر کس در مسیر خدا حرکت کرد به همان نسبت خداوند عزت، آبرو، ماندگاری و تداوم را برایش در نظر خواهد گرفت و هر کدام از ما توفیق پیدا کنیم در این مسیر انجام وظیفه کنیم، در مسیر تداوم سنت‌های الهی گام برمی‌دارد.

قالیباف گفت: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب حضرت امام (ره) و نمادی از مکتب امام و تربیت نظام اسلامی بود که بدون شک ماندگاری مکتب امام هم برخاسته از سنت‌های الهی و فرهنگ اهل بیت است؛ مکتب حاج قاسم با همه وجود، مکتب امام را درک کرده و منطبق بر فرهنگ عاشورا، غدیر و مکتب تربیت شده قرآن است.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های حاج قاسم منحصر به فرد بود، گفت: شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها از جمله تفکر، نظامی، آموزشی، سبک زندگی و سیاسی از خود آثاری بر جای گذاشته و اظهارنظر کرده است؛ در برخی موارد ما این مباحث را با ابزار و روش‌ها و یا در مبانی نظریه برخاسته از مکاتب انسان‌ساز تحلیل می‌کنیم، اما معتقدم در فرهنگ ایثار، شهادت و مجاهدت این روش‌ها جوابگو نخواهد بود.

قالیباف ادامه داد: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر سنت‌های الهی بود و اگر امام با تحلیل سیاسی می‌خواست انقلاب کند، هیچ منطق سیاسی برای این موضوع وجود نداشت. در واقع وظیفه خود می‌دانست در مقابل ظلم بایستد و کارش را انجام دهد و زمانی که دین در محدودیت بود در رأس قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید سلیمانی هر اقدامی که منطبق بر عقلانیت، عقل متصل به وحی و در راستای عدالت و به‌گونه‌ای منطبق بر عقل و عدل بود را انقلابی می‌دانست و اظهارنظرهای گروه‌ها، دسته‌ها، جریان‌ها و یا جناح‌ها برایشان مهم نبود و این موضوع مبنای شهید سلیمانی بود.

وی درباره ویژگی‌های فردی شهید سلیمانی اظهار کرد: شهیدان حاج قاسم و طهرانی‌مقدم، حساسیت عجیبی نسبت به قرائت زیارت عاشورا داشتند و هر روز آن را قرائت می‌کردند و در واقع گوشت، پوست و خونشان با «اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ» آمیخته شده بود و با دوستان اهل بیت دوست و با دشمنان اهل بیت دشمن بودند.

قالیباف با بیان اینکه سیاست داخلی و خارجی برای حاج قاسم موضوعیت نداشت، تصریح کرد: شهید با هر کس در مقابل خدا، فرهنگ قرآن و اهل بیت می‌ایستاد، ایستادگی می‌کرد و این مبنای تحلیل شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم است.

وی با بیان اینکه افرادی که مبنایشان صرفاً قدرت، جریانات سیاسی و مبناهای دیگری غیر از این است، شخصیت شهید سلیمانی را نشناخته‌اند، تأکید کرد: رفتارهای بسیار تند و تلخی که حتی مقابل خود شهید با او می‌شد، هیچ اثری بر روی ایشان نداشت؛ حاج قاسم برای انقلاب و مردم هم خون و آبرو داد و هم خون دل خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌ سال قبل از شهادت ایشان، افرادی در جلساتی که در قد و قواره این مباحث نبودند، به ایشان توهین می‌کردند، اما امروزه نانش را می‌خورند.

رئیس قوه‌مقننه کشورمان با بیان اینک فرهنگ شهید سلیمانی عقل و عدل است، گفت: شخصیت شهید سلیمانی را باید در مکتب امام دید؛ امام، خدا و مردم را باور داشت و شهید سلیمانی نیز اینگونه بود و با تمامی وجودش سنت‌های الهی و ولی خود را قبول و به این موضوع ایمان داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مردم به ویژه محرومان و مستضعفان را قبول داشت، ادامه داد: ایشان به مردم توجه داشت و می‌گفت اگر مشکلی هست من مقصرم که نتوانستم مشکلات را حل کنم؛ حاج قاسم با دست خالی با داعش جنگید و اتفاقات بزرگی را رقم زد؛ در واقع ظالمان و منافقان با هم توطئه کردند و ناکثین و قاسطین و متحجرین جمع شدند، اما شهید سلیمانی در مقابل آن‌ها ایستاد و از همه پابرهنه‌ها از شبه قاره هند تا مدیترانه دفاع می‌کرد و بین شیعه و سنی نیز فرقی نمی‌گذاشت.

قالیباف اضافه کرد: شهید سلیمانی بی‌وقفه و خالصانه مجاهدت می‌کرد و خدا مزدش را به بهترین شکل ممکن داد در این رابطه نیاز است ایشان را به خوبی به جامعه معرفی کرده و نیازی به غلو کردن هم نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عظمت شهید سلیمانی به عنوان پرورش یافته انقلاب و مکتب امام و همچنین فرهنگ جهاد و شهادت می‌تواند الگوی تمامی جوانان مسلمان و غیرمسلمان شود، تصریح کرد: امروز شیعه و سنی با هم سر تعظیم مقابل حاج قاسم فرود می‌آورند و دشمنان اهل بیت و قرآن، دشمنان ایشان و تمامی مظلومان و آزادی‌خواهان حامی ایشان هستند.