شهرخبر

هشدار تُند فرمانده سپاه به صهیونیست ها/ /نیروهای مسلح در آمادگی کامل هستند

کدخبر: 464045
در پایان رزمایش اعظم پیامبر اکرم، رئیس ستاد نیروهای مسلح از آمادگی قوای نظامی در ایران خبر داد و فرمانده سپاه نیز به صهیونیست ها هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (جمعه) در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ص ۱۷ سپاه ، برگزاری این رزمایش بویژه در بخش موشکی را دارای پیام های بسیار واضح و آشکار توصیف و تصریح کرد:  پیام این رزمایش هشدار جدی ، واقعی و میدانی به تهدید های مقام های رژیم صهیونیستی است که مراقب  اشتباهات و خطاهای خود باشند و اگر دست از پا خطا کنند ، دستانشان را قطع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه فاصله بین عملیات  واقعی و رزمایش موشکی سپاه را تنها در تغییر زوایای پرتاب موشک دانست و اظهار کرد : بنابراین دشمنان باید مراقب حرف ها و صحبت هایشان باشند.

وی در ادامه آزمایش سامانه های موشکی دقیق و به روز تر  شده نیروی هوا فضای سپاه و پرتاب های هم زمان از نقاط متعدد به سوی یک هدف واقعی شبیه سازی شده را ازاهداف این رزمایش  برشمرد و گفت: این رزمایش ترکیبی از حرکت پهپاد های تهاجمی و موشک های بالستیک نقطه زنی بود که امروز توانست اهداف نزدیک به واقعیت ما را به شکل ۱۰۰ درصد محقق کند .

فرمانده کل سپاه در پایان انطباق عملیات تمرینی و واقعی را از محاسن رزمایش موشکی برشمرد گفت : همگان مشاهده کردند، اهداف توسط تمام موشک‌های پرتاب شده در آن واحد مورد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند، این شرایط دقیقا شرایط واقعی است .

نیروهای مسلح ایران در اوج آمادگی هستند​

همچنین سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز جمعه در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

این رزمایش از قبل طراحی شده بود ،  اما تهدید های فراوان ولی تو خالی سران رژیم صهیونیستی باعث شد که این رزمایش در این زمان مقرر انجام شود و بحمدالله جزو موفق ترین رزمایش های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

وی افزود: در این رزمایش  انواع موشک ها از مسیر های متفاوت اما بر روی یک هدف مشخص به طور هم زمان و با دقت تمام اصابت کردند و هدف طراحی شده را در مسافت بسیار دور کاملا منهدم کردند.

سرلشکر باقری این رزمایش را تنها بخشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: زمانی که ۱۶ موشک به یک هدف برخورد کرد بخش کوچکی از صد ها موشکی است که می تواند بطور هم زمان  به هر هدفی که آن کشور قصد مخاصمه و تهاجم به جمهوری اسلامی را داشته باشد اصابت کند و انهدام کامل ایجاد کند.

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران این تهدید ها را نمی پذیرد و هم اکنون در حال مذاکره با کشور ها برای پیشبرد اهداف کشور است  و این گونه تهدید ها را تحمل نخواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تاکید کرد: این رزمایش در کنار رزمایش زمینی، دریایی و هوافضای سپاه درتنگه هرمز و منطقه جنوب نشانگر این است که تمامی نیرو های مسلح از جمله سپاه و ارتش آماده هستند چنانچه تهدیدی علیه کشور وجود داشته باشد بلافاصله و با دقت و قاطعیت تمام به تهدید پاسخ بدهند ودشمنان را سر جای خودشان بنشاند.

سرلشکر باقری با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷ سپاه گفت: این رزمایش توانست تمامی اهداف خود را اعم از اهداف عملیاتی ، شلیک ها ، تاکتیک ها در دریا ، خشکی و آسمان را به طور کامل محقق کند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  در اوج آمادگی هستند  گفت : هر چند ما تهدید ها را جدی نمی بینیم اما تهدید را ۱۰۰ درصد فرض می کنیم ؛امروز آمادگی ما از هر زمان دیگر بیشتر است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: این رزمایش به لحاظ  انبوهی تعداد شلیک،شلیک همزمان موشک های میان برد و دور برد ، شلیک از مبدا های مختلف  به سمت یک هدف مشخص ،دقت اصابت و جمع خوردن موشک ها در یک منطقه کوچک ۱۸۰ در ۲۰۰ متری و برخورد همه آنها به اهداف نسبت به رزمایش های گذشته برتری داشت.