شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مزدا#هوندا

مقایسه ویژگی‌های مزدا CX-5 با هوندا CR-V + عکس

یکی از خودروهای پر طرفدار در جهان مزدا CX-5 که در این گزارش مشخصات آن را در مقابل هوندا CR-V سال ۲۰۲۱ را بررسی شده است.

بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می‌توان به مزدا CX-۵ و هوندا CR-V اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، مزدا CX-۵ و هوندا CR-V این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می‌توان آنها را جزو بهترین خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

ویژگی‌های مزدا CX-۵ و هوندا CR-V

مزدا CX-۵ و هوندا CR-V هر دو خودروهای خوبی برای بازار آمریکا هستند که با ویژگی‌های مختلف و استانداردی ارائه می‌شوند و جزو خودروهای لوکس و گران قیمت به شمار می‌آیند.

از ویژگی‌های ایمنی گرفته تا سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مناسب، هر دوی این خودرو‌ها فهرست بالایی از امکانات را ارائه می‌کنند که رانندگی راحت‌تری را، چه در سراسر شهر و چه در سراسر کشور، ارائه می‌کنند. با این حال، با وجود شباهت‌های بسیار، انتخاب بین این دو می‌تواند سخت باشد، بنابراین نگاهی به مناطقی که مزدا CX-۵ در آنها هوندا CR-V را برتری می‌دهد، می‌اندازیم.

ویژگی‌های مزدا CX-5 با هوندا CR-V

مزدا CX-۵ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی Skyactiv-G استفاده می‌کند که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ پوند فوت گشتاور ارائه می‌دهد. هوندا CR-V از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

مزدا CX-۵

CX-۵ در مقابل CR-V قدرت بیشتری ایجاد می‌کند، این خودرو چهار سیلندر از سیستم توربو فشار دینامیکی استفاده می‌کند تا در هنگام استفاده از سوخت سوپر، تا ۲۵۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۲۰ پوند فوت گشتاور را ارائه دهد که باعث می‌شود آن به طور قابل توجهی سریع‌تر از CR-V باشد.

مزدا CX-۵

موتور هوندا CR-V، نیرو را با استفاده از گیربکس متغیر پیوسته یا به اختصار CVT به چرخ‌ها می‌فرستد. CX-۵ از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سنتی استفاده می‌کند؛ یک CVT دنده ندارد، در عوض متکی به یک سری درام است که اندازه را تغییر می‌دهد تا به طور موثر نسبت خروجی را تغییر دهد.

یکی دیگر از مزایای مزدا CX-۵ سیستم G-Vectoring Control Plus است. این سیستم باعث می‌شود سواری با این خودرو نرم و راحت‌ باشد و علاوه بر این هنگام مواجه با جاده‌های پر پیچ و خم، نیروی ترمز کمی را به چرخ‌های بیرونی ارسال می‌کند تا انتقال وزن را کنترل کند و پایداری را بهبود بخشد.

رانندگی با کدام ماشین راحت تر است؟

CX-۵ در کل کوتاه‌تر از CR-V است، بنابراین در پارکینگ‌ها و گاراژ‌ها راحت‌تر جای می‌گیرد، اما مزدا فاصله بین دو محور طولانی‌تری دارد که منجر به سواری نرم‌تر و فضای داخلی بیشتر می‌شود. CX-۵ همچنین دارای شیشه‌های عایق صدا در شیشه جلو و شیشه‌های جانبی است که رانندگی بسیار آرام تری را حتی در سرعت‌های بزرگراه ایجاد می‌کند.

در نهایت، مزدا CX-۵ در هر پیکربندی دارای مخزن سوخت بزرگ‌تری نسبت به هوندا CR-V است، که به راننده این امکان را می‌دهد تا بین توقف‌های سوخت در رانندگی‌های طولانی یا رفت‌وآمد‌های روزانه بیشتر حرکت کند.

در داخل، مزدا CX-۵ چندین مزیت کلیدی نسبت به هوندا CR-V دارد. همه مدل‌های جدید CX-۵ به صورت استاندارد با صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی رنگی هشت اینچی عرضه می‌شوند، در حالی که CR-V تنها با صفحه نمایش کوچک‌تر هفت اینچی در دسترس است.

در مزدا، این سیستم اطلاعات سرگرمی را می‌توان با سیستم صوتی ۱۰ بلندگوی درجه یک Bose جفت کرد. هوندا یک سیستم ۹ بلندگوی درجه یک ارائه می‌کند، اما کیفیت صدایی که با سیستم Bose دریافت می‌کنید را ندارد، بنابراین اگر اهل صدا هستید، CX-۵ انتخاب آسانی است.

یکی از ویژگی‌های عالی CX-۵ که در هوندا CR-V نمی‌توانید آن را پیدا کنید، نمایشگر Heads-Up است. این نوع سیستم زمانی برای سدان‌های لوکس رده بالا در نظر گرفته شده بود و اطلاعات حیاتی مختلفی را درست در دید راننده نشان می‌داد. این سیستم اطلاعات را بر روی شیشه جلو می‌فرستد و از نگاه کردن راننده به جاده جلوگیری می‌کند.

سیستم مزدا اطلاعاتی از جمله سرعت خودرو، محدودیت سرعت محلی، دستورالعمل‌های سیستم ناوبری گام به گام و اطلاعات سیستم‌های کمک راننده i-Activsense مانند نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل رادار، کمک حفظ بین خطوط و شهر هوشمند را نمایش می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برتر که در مزدا CX-۵ به صورت استاندارد وجود دارد، چراغ‌های جلو LED با عملکرد خودکار است. هوندا چراغ‌های جلو LED را ارائه می‌کند، اما آنها در همه مدل‌ها استاندارد نیستند و مزیت فناوری روشنایی را به CX-۵ می‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران