شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#منابع

منابع یمنی اعلام کردند؛

تشدید حملات هوایی ائتلاف ریاض به مناطق مختلف یمن

تشدید حملات هوایی ائتلاف ریاض به مناطق مختلف یمن

منابع یمنی با اشاره به تشدید حملات هوایی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به مناطق مختلف یمن اعلام کردند که مراکز ورزشی و درمانی هم از این حملات در امان نمانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، منابع یمنی از تشدید حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن به ویژه در صنعاء پایتخت یمن خبر دادند.

بر اساس این گزارش، فعالیت بیمارستان العلیاء در صنعا بر اثر شدت خسارات وارده ناشی از حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی متوقف شد. جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطق نزدیک به بیمارستان العلیاء در صنعا پایتخت یمن را هدف حمله قرار دادند که بر اثر آن خساراتی به منازل اطراف وارد و فعالیت بیمارستان نیز متوقف شد.

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی خیابان الزبیری و تقاطع بغداد نزدیک مدرسه بغداد را هدف قرار دادند. یک شهروند نیز مقابل بیمارستان العلیاء زخمی شد و کادر بیمارستان و بیماران بستری در آن نیز به شدت دچار رعب و وحشت شدند. منابع بیمارستانی اعلام کردند بر اثر شدت خسارات وارده به بیمارستان، فعالیت آن متوقف شد.

شبکه تلویزیونی المسیره تصاویری از حملات هوایی بامداد جمعه ائتلاف متجاوز سعودی به چند منطقه مسکونی در صنعا از جمله ورزشگاه الثوره (انقلاب)، محله الزبیری و محوطه بیمارستان العلیاء این شهر پخش کرد.

تشدید حملات هوایی ائتلاف ریاض به مناطق مختلف یمن

در بخشی از تصاویر، شهروندان یمنی این حملات را جنایت بزرگ توصیف کردند و از خداوند خواستند انتقام آن‌ها را از عربستان و ائتلاف متجاوز سعودی بگیرد.

شهروندان یمنی تأکید کردند: متجاوزان سعودی، آمریکایی بدون هیچ ترسی از انتقام خداوند، مرتکب چنین جنایت‌هایی می‌شوند. همه مناطقی که هدف قرار گرفته، مسکونی و غیرنظامی است و هیچ سلاحی در آن وجود ندارد. ائتلاف متجاوز سعودی در همه سطوح و عرصه‌ها اعم از میدان جنگ یا میادین ورزشی (باخت تیم نوجوانان از تیم یمن) متحمل شکست شده است.

همزمان «نصر الدین عامر» نماینده وزیر اطلاع‌رسانی یمن، بامداد جمعه، پس از حمله ائتلاف سعودی به ورزشگاه صنعاء، بلافاصله از تمام رسانه‌های این کشور خواست تا برای اثبات عدم وجود تسلیحات در اماکن ورزشی صنعاء به شهرک ورزشی «الثوره» بیایند.

این درخواست درست پس از آن مطرح شد که ائتلاف سعودی با ادعای وجود تسلیحات در شهرک ورزشی صنعاء، بامداد امروز چند نقطه را در شهرک مذکور هدف حمله قرار داد.

همچنین وزارت ورزش و جوانان این کشور در بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله به سازمان‌های غیرنظامی و تهدید به حمله به آن‌ها، «نقض آشکار» کنوانسیون‌هایی است که تعرض به اماکن غیرنظامی را جنایت می‌انگارند.

وزارت ورزش و جوانان یمن در ادامه اضافه کرد: ما کشورهای متجاوز را مسئول خسارت‌های جانی و زیان‌های وارده به دارایی‌ها و زیرساخت‌های ورزشگاه و مناطق اطراف آن می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: ما تمام ادعاهایی را که رسانه‌های وابسته به کشورهای متجاوز درباره وجود تسلیحات نظامی در ورزشگاه شهرک «الثوره» در صنعاء پخش می‌کنند، قاطعانه تکذیب می‌کنیم.

پس از صدور بیانیه مذکور، کمیته المپیک یمن نیز فورا از کمیته بین‌المللی المپیک، سازمان‌های ورزشی بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای جلوگیری از حمله مجدد به تأسیسات ورزشی هر چه سریعتر اقدام کنند.

کمیته المپیک یمن تأکید کرد که تأسیسات ورزشی یمن تنها برای فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچ ارتباطی با مسائل نظامی ندارند.

وزیر ورزش و جوانان یمن نیز همزمان اظهار داشت که کشورهای متجاوز به علت شکست نظامی، مدعی هستند که در ورزشگاه الثوره صنعاء تسلیحات جاسازی شده است.

روز گذشته هم کمیته ملی امور اسرا وابسته به انصارالله در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی اطراف زندان اسرا در ساختمان فرماندهی امنیت مرکزی را مورد هدف قرار دادند که بیش از ۳ هزار اسیر در آن نگهداری می‌شوند.

این کمیته تاکید کرد: موقعیت زندان اسرا نزد نیروهای متجاوز شناخته شده و چندین بار از طریق صلیب سرخ و نهادهای بین‌المللی در دو سال گذشته به آنها ابلاغ شده است.

در بیانیه کمیته ملی اسرا وابسته به انصارالله یمن آمده است: حمله به زندان اسرا ساعاتی پس از بازدید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انجام شد.

این کمیته سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن در یمن را به اقدام جدی برای حفاظت از اسرا و اتخاذ تدابیر لازم برای بازخواست فرماندهی ائتلاف در خصوص این حمله مجرمانه فراخواند.