شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#مجلس

رتبه بندی پرداختی معلمان را مبتنی بر عدالت و رقابت‌پذیری می‌کند/ایرادات قانون برطرف می‌شود


رتبه بندی پرداختی معلمان را مبتنی بر عدالت و رقابت‌پذیری می‌کند/ایرادات قانون برطرف می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: پس از اجرایی شدن رتبه بندی معلمان پرداخت‌ها مبتنی بر عدالت و رقابت‌پذیری خواهد بود.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، گفت: ممکن است لایحه‌ای که در مجلس مصوب شد ایراداتی داشته باشد، البته هر قانونی که نوشته می شود ممکن است نقاط ضعف و قوتی داشته باشد که در مرحله اجرا باید ضعف‌ها را با اصلاح قانون برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه پس از اجرایی شدن رتبه بندی معلمان پرداخت‌ها مبتنی بر عدالت و رقابت‌پذیری خواهد بود، افزود:پس از اجرایی شدن قانون  یک معلم به مانند سایر کارکنان دولت که کار خودشان  را انجام می دهند حقوقی را دریافت می‌کند ولی برای کار اضافه‌تر تشویق ‌می‌شود که این موضوع برای ارتقا نظام آموزشی کشور هم مناسب است.

نماینده بحنورد در مجلس با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی معلمان نظام مشوقی برای معلمان است، افزود: در نظام رتبه‌بندی که مجلس مصوب کرده است فرآیندهای وجود دارد که به معلمان این انگیزه را می‌دهد تا با علاقه بیشتری به کار خود بپردازند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس رتبه بندی معلمان در 5 رتبه آموزشیار مربی، آموزشیار معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم شده است، اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس دریافتی معلمان  80 درصد حداقل دریافتی مربی پایه یک دانشگاه تهران به عنوان پایه رتبه‌بندی قرار داده شد ضمن اینکه پایه دریافتی برای رتبه اول 8 میلیون و هشتصد هزار تومان تعیین شد و افزایش سایر رتبه‌ها بر اساس درصدهای دیده شده در قالب 10، 15، 12، 10 و 5 بین رتبه‌ها تعیین شده است.

وحیدی درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای  اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد:این اعتبار تا پایان سال 12 هزار و پانصد میلیارد تومان تعیین شده و برای سال آینده نیز مبلغ 25 هزار میلیارد تومان تعیین شده است که ممکن است در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 افزایش پیدا کند.

وی گفت:  البته عدد کنونی که دولت در لایحه بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان تعیین کرده است بر مبنای نیاز واقعی نیست و فقط این میزان پیش‌بینی شده است اما دولت متعهد شده است که مبلغ 12 هزار و پانصد میلیارد را برای امسال قطعی پرداخت کند.

انتهای پیام/