شهر خبر
گفت‌وگو|

کاهش قاچاق منوط بر اجرای صحیح قانون قاچاق کالا در کشور است

عضو کمیسیون «امورداخلی کشور و شورا‌ها» در مجلس گفت: اگر قوانین در زمینه قاچاق کالا به درستی عملیاتی شود، میزان قاچاق در کشور کاهش خواهد یافت.
حسین محمد صالحی‌دارانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مقابله با قاچاق، اظهارداشت: پیگیری اصلاح قانون قاچاق  در مجلس صورت پذیرفته و بخش‌هایی از این قانون هم اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه اگر قوانین در زمینه قاچاق کالا به درستی عملیاتی شود، دیگر میزان قاچاق کاهش خواهد یافت بیان داشت: همچنین این مسئله باعث می‌شود تا میزان دپوی کالا در گمرکات و انبار‌های دیگر کمتر شود.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها با بیان اینکه باید برای این حجم از اموال در انبار‌ها تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم، اظهارداشت: بسیاری از این اموال در انبار‌های سازمان اموال تملیکی باقی مانده و رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه هم تاکید بر تعیین تکلیف این اموال داشته‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اموال در انبار‌ها باید از بلاتکلیفی بیرون بیاید، ادامه داد: اگر قرار است از صاحبان این اموال جریمی اخذ شود باید فرآیند این موضوع سرعت بگیرد چراکه هزینه نگه داشت این اموال بسیار بالاست و هم اینکه این اموال در گذشت زمان دچار فرسودگی می‌شوند.

صالحی‌دارانی با بیان اینکه به هرشکل باید سرنوشت اموال مردم در انبار‌ها تعیین تکلیف شود، اظهارداشت: این اقدام باعث می‌شود تا هزینه‌های دولت کاهش پیدا کند. همچنین باید برای این اموال جرائمی تعیین شود تا این اموال تعیین تکلیف شود.

صالحی دارانی تاکید کرد: باید هم و غم کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین دولت بر این مبنا باشد که به هر شکل ممکن این اموال را تعیین تکلیف کنند تا این اموال آزاد شوند و هزینه‌های دولت در این بخش کاهش پبدا کند.

انتهای پیام/