به گزارش برنا، به نقل از پایگاه خبری "العهد" لبنان، در بیانیه‌ای که پس از نشست دوره‌ای فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به ریاست "محمد رعد" در حومه جنوبی بیروت منتشر شد، آمده است: روز به روز پیچیدگی اوضاع کشور به خاطر افزایش فاصله میان مسؤولان از یک طرف و فشارهای آمریکا بیشتر می‌شود؛ فشارهایی که در تلاش برای عمیق کردن بحران و تنگ تر کردن حلقه محاصره علیه لبنانی‌ها و نیز تحمیل دیکته‌های خود بر آنها هستند.

فراکسیون وفاداری ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی اعلام کرد که لبنانی‌ها امیدوار هستند که در آستانه سال جدید، ساختار کشور در داخل از وجود مفسدان تهی و از دزدان پاک شود تا در کشور امنیت، سلامتی، عزت و فراوانی نعمت به وجود آید.

این فراکسیون اعلام کرد که اگر بیداری و عشق ملی برای تعهد به گزینه پایداری و مقاومت نبود، کشور به میدانی برای فتنه انگیزی و خشونت داخلی و محل مناسبی برای اشغالگران صهیونیست و سیاست‌های عادی سازی با دشمن صهیونیستی و عقب نشینی از حاکمیت تبدیل می شد.

این فراکسیون اعلام کرد که انتخابات پارلمانی باید در موعد قانونی خود و بدون تأخیر برگزار شود، چرا که این موضوع فرصتی جدید به انتقال مسالمت آمیز قدرت و برون رفت از بحران جانکاه که کشور را درنوردیده است، می شود.

فراکسیون وفاداری بحران کنونی را نتیجه طبیعی خارج شدن از متن قانون اساسی می‌داند و تنها راه‌حل را، تعهد هریک از دستگاه‌های قضایی و مقامات سیاسی به انجام اختیارات قانونی آنان دانست.

این فراکسیون دولت آمریکا و ادوات آن را مسؤول محاصره اقتصادی تحمیل شده بر لبنان و ملت آن می داند، همچنان که سیاست قلدری و اخاذی به وسیله تحریم‌ها علیه اشخاص و گروه‌های سیاسی لبنانی را به شدت محکوم می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است که این سیاست آمریکا، اجرای وقیحانه و تمایل آنها برای سلطه و هژمونی و قیومیت بر عقل و رفتار لبنانی‌ها، امنیت، حاکمیت آنها و در راستای خدمت به منافع دشمن صهیونیستی و تروریسم آن و گسترش نفوذ این رژیم از طریق لبنان بحران زده بر کل منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/