شهر خبر

آمادگی ایران برای لغو روادید عام با اتباع کشور عراق

وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عراق گفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران همه مقدمات برای لغو روادید عام با اتباع کشور دوست و همسایه عراق وجود دارد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان» در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه عراق بیان کرد: ما در خصوص لغو روادید عام گفت‌وگوهایی داشتیم. در جمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم در تکمیل بحث لغو روادید هوایی بین دو کشور، لغو روادید عام بین دو کشور اجرایی شود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: از طرف جمهوری اسلامی ایران همه مقدمات برای لغو روادید عام با اتباع کشور دوست و همسایه عراق وجود دارد. جناب آقای وزیر و مقامات ذیربط که در ترکیب هیئت ایشان هستند قرار شد این موضوع را به دقت پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: همچنین در دیدار با فؤاد حسین گفت‌وگوهایی درباره آخرین تحولات افغانستان به ویژه با توجه به دیدارهایی که در حاشیه نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد برگزار شد به عمل آوردیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: همچنین درباره آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه، آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ در وین گفت‌وگو داشتیم. ما همواره در خصوص مذاکرات وین با جناب آقای فؤاد حسین و مقامات عالی رتبه عراق در مشورت و تماس هستیم.

 

انتهای پیام/