شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نوجوانان

``پرهیزگار: مسابقات باعث پیشرفت حافظان و قاریان قرآن می‌شود


``پرهیزگار: مسابقات باعث پیشرفت حافظان و قاریان قرآن می‌شود

شهریار پرهیزگار با تأکید بر اینکه رقابت سالم قرآنی باعث پیشرفت حافظان و قاریان قرآن می‌شود، گفت: باید بستری فراهم شود تا نوجوانان و جوانان بیشتر به‌سمت حفظ کل قرآن کریم بروند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن‌ کریم این روزها در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در حال برگزاری است؛ مسابقاتی که به اعتقاد شهریار پرهیزگار استاد حفظ قرآن باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان علاقه‌مند به قرآن کریم می‌شود و اگر نباشد برای فعالیت‌های قرآنی مضر است.

شهریار پرهیزکار بر این باور است که نباید اجازه دهیم، رقابت‌ قرآنی عرصه‌ای برای رقابت ناسالم شود، زیرا رقابت ناسالم با اخلاق قرآنی کاملاً در تضاد است.

این استاد قرآنی با تأکید بر پرداختن بیشتر به حفظ آیات الهی، افزود: باید بستری فراهم شود تا نوجوانان و جوانان بیشتر به‌سمت حفظ کل قرآن‌کریم بروند. مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در راستای تربیت حافظان قرآن‌کریم است؛ تحقق این مطالبه (تقویت و تکثیر حافظان قرآن) در نهایت به نفع جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه "قرائت" بدون "حفظ قرآن" نباید ترویج شود، خاطرنشان‌کرد: باید به سمتی برویم که قاری بدون حفظ قرآن اصلاً موضوعیتی نداشته باشد.

انتهای پیام/