به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فصل‌نامه هنرنگار،‌ که فصل‌نامه اختصاصی هنری است، در سه حوزه با نگاهی ویژه و منظر تخصصی «هنرهای تجسمی»، «معماری» و «سینما» را می‌کاود، که طبق روال هر شماره، هر بخش پرونده‌ای جداگانه را دنبال می کنند که البته در برخی جهات نزدیکی های هم خواهند داشت. در این شماره به پرونده «بابِل جدید: اَبَرسازه و جنبش‌های رادیکال معماری» در بخش معماری پرداخته شده است و بخش سینما هم به «نئورئالیسم ایتالیا» اختصاص دارد. عمده مطالب هنرنگار حاصل ترجمه است و سعی کرده است پلی باشد میان آنچه در جهان بدان فکر می کنند و آنچه در این ایران در حوزه هنر در حال رخ دادن است.

در سرمقاله‌ی این شماره به قلم مهدی شادکار، صاحب امتیاز و مدیرمسئول چنین آمده است:

« با بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، امیدوارم که بتوانیم با تعامل و ارتباط بیشتر با دانشجویان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی، معماری و سینما، و بحث و گفتگوی بیشتر و الهام‌بخش، با بازخورد و تعامل بیشتر نسبت به دوران قرنطینه، انگیزه و امکان بیشتری نیز برای دستیابی به نظم انتشار به دست آوریم. همچنین امیدوارم بتوانیم حامیان مالی جذب کنیم تا انتشار منظم و کافیِ مجله امکان‌پذیرتر باشد.

در این شماره، همچون روال مجله، در هر سه بخش،‌ یک پرونده‌ی موضوعی داریم، که البته بخش سینما در کل یک پرونده‌ی واحد است.  البته بخش «نقدِ نقد» در نقد پرونده هنری، پیرامون حواشی پرونده «نقد هنری» به این شماره افزوده شده است.»

این شماره با گفتار و نوشتاری از شروین طاهری، سعید خاقانی، علی گلستانه، احسان درستی، فروش مظلومی، آرش حسن پور، محمد سروری زرگر، نهال حق دوست، گیو نصری و ... منتشر شده است.

شماره ۴و۵ فصل‌نامه هنرنگار منتشر شده و اکنون علاوه بر اینکه در کتاب فروشی های معتبر قابل دسترس است، از طریق شماره تماس‌های ۶۶۴۳۵۴۱۶ و ۰۹۲۰۷۹۰۳۴۵۴ قابل تهیه می‌باشد. نسخه‌ی الکترونیکی آن نیز در طاقچه و همچنین مطالب این شماره و شماره‌های پیشین به تفکیک در پایگاه داده‌های نورمگز قابل تهیه و مطالعه می‌باشد.

 عکس روی جلد شماره‌ی ۴و۵ فصلنامه‌ی هنرنگار، اسکیسی آرمانشهری و در قالب اَبَرسازه  از کُنستانت، معمار و هنرمند هلندی است.

انتهای پیام//