شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#زائران

شرایط دریافت وام برای زائران عتبات اعلام شد

نوفرستی گفت: در حال حاضر ۳۳ دفتر خدمات زیارتی آماده ثبت‌نام از زائران برای سفر معنوی عتبات هستند.

ابوالفضل نوفرستی اظهارکرد: در حال حاضر هنوز امکان سفر عتبات به صورت رفت و برگشت زمینی در کشور وجود ندارد و تنها زائران از ایران به صورت هوایی به عراق اعزام و برگشت را در صورت تمایل زمینی برخواهند گشت.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: علتی را که دولت میزان برای این امر بیان می‌کند این است که در سفر هوایی در فرودگاه بغداد و یا نجف امکان کنترل بیشتری از نظر وضعیت سلامت زائران به واسطه شیوع کرونا وجود دارد ولی در سفر زمینی به واسطه حجم بالای زائر این امکان مهیا نیست.

نوفرستی در زمینه هزینه‌های سفر زائران نیز افزود: به عنوان مثال در سفری که در تاریخ هفدهم دی ماه داریم هزینه برای هر نفر هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و البته بسته به وضعیت هتل‌ها ممکن است اندکی برای برخی از زائران این مبلغ متفاوت باشد.

زائران متقاضی تسهیلات بانکی بخوانند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۳ دفتر خدمات زیارتی آماده ثبت‌نام از زائران برای سفر معنوی عتبات هستند، یادآور شد: البته ممکن است مبالغ فعلی برای برخی از خانواده‌ها زیاد باشد و به این جهت در صورت تمایل زائران برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق دفاتر خدمات زیارتی به بانک‌ها معرفی می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی گفت: همه تلاش و رایزنی‌ها بر این است که بتوانیم امکان سفر زمینی به عتبات را فراهم کنیم تا علاقمندان با شرایط سهل‌تری به زیارت بروند.

گفتنی است پروازهای زائران خراسان‌جنوبی به عتبات از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد صورت می‌گیرد.

منبع: مهر