به گزارش برنا، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد که سالیوان روز چهارشنبه در رام الله با  محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد. 

به گفته وی، سالیوان در این دیدار مدعی علاقه دولت بایدن به تقویت تعامل با تشکیلات خودگردان فلسطین و تعمیق روابط با مردم فلسطین شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد آنها درباره اقدامات سال جاری دولت آمریکا در راستای منافع فلسطینی ها از جمله از سرگیری سطوح قابل توجهی از کمک های اقتصادی و توسعه ای و کمک به آژانس امداد و کار سازمان ملل (UNRAWA) گفت و گو کردند.

این مقام شورای امنیت ملی دولت آمریکا ادعا کرد سالیوان در این دیدار در مورد اهمیت اقدامات اعتماد سازی، تقویت ثبات و امنیت و تقویت چشم اندازی امیدوارتر برای آینده با طرف فلسطینی گفت و گو کرد.

امیلی هورن افزود که مشاور امنیت ملی بایدن همچنین در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، بر مشارکت دیرینه آمریکا و این رژیم بر اساس منافع و ارزش های مشترک و بر تعهد تزلزل ناپذیر واشنگتن به امنیت تل آویو تاکید کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که سالیوان در دیدار با مقامات صهیونیستی بار دیگر بر تعهد بایدن به تامین منابع دفاعی مورد نیاز رژیم اسرائیل از جمله گنبد آهنین تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی امریکا همچنین  بر حمایت آمریکا از توافقنامه سازش تاکید کرد و با طرف های صهیونیستی درباره تعمیق و گسترش روابط  با کشورهای جهان عرب و اسلام بحث و تبادل نظر کرد و وعده داد که واشنگتن با تل آویو در رسیدن به این هدف مشترک همکاری نزدیک داشته باشد.

 بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین ضمن تبادل نظر در مورد وضعیت کنونی کرانه باختری و غزه، بر لزوم پرهیز از اقداماتی که می‌تواند به تنش‌ها دامن بزند تاکید کرد و خواهان ارتقای آرامش و پیشروی به سوی هدف راهکار دو کشوری شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد هیات های آمریکا و اسرائیلی همچنین  رایزنی های مفصلی در مورد ایران انجام دادند.

به گفته وی، سالیوان در تداوم فضاسازی ها و سیاست ایران هراسی آمریکا و رژیم صهونیستی علیه نفوذ منطقه ای تهران، بر عزم واشنگتن برای مقابله با آنچه که آن را جنبه های تهدیدی از سوی ایران برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی خواند، تاکید کرد.

سالیوان همچنین بدون اشاره به زرادخانه های هسته ای آمریکا و رژیم صهونیستی مدعی تعهد قاطع دولت بایدن به تضمین عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای شد.

این دیدار در حالی است که یک فلسطینی چهارشنبه شب به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که محمد عیسی عباس (۲۶ساله) در پی اصابت گلوله به درمانگاهی در رام الله منتقل شد اما به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

در پی این حادثه درگیری هایی میان ده ها شهروند فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی رخ داد و نظامیان صهیونیست برای مقابله با آنان، اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور کردند.

نظامیان صهیونیست شهرها و شهرک های کرانه باختری را به طور مستمر مورد حمله قرار می دهند و به بهانه دستگیری افراد تحت تعقیب، شهروندان فلسطینی را بازداشت می کنند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار  ویکتور نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن بر لزوم توقف اقدامات یکجانبه رژیم اسرائیل تاکید کرد و آن را تضعیف کننده راهکار دو کشوری خواند.

عباس در عین حال بر ادامه راه شکست خورده مذاکره با رژیم صهیونیستی پافشاری کرد و خواهان اجرای توافقنامه های امضا شده بین تشکیلات خودگردان و این رژیم شد تا به گفته او، «یک فرایند سیاسی واقعی مطابق قطعنامه ها و مصوبات بین المللی آغاز شود».