شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#لیگ برتر

پیام؛ نیازمند توجه بیشتر |‌ قهرمان پورتیموننزه به پرسپولیس نزدیک است؟

بدشانسی پیام نیازمند این است که دروازه‌بان اصلی تیم پورتیموننزه یعنی ریکاردو فریرا یکی از بهترین عملکردها را در لیگ برتر پرتغال ثبت کرده است.

پیام نیازمند

به گزارش همشهری‌آنلاین، چند وقتی هست که نام پیام نیازمند برای بازگشت به لیگ برتر ایران در اخبار شنیده می‌شود. همشهری حدود یک‌ماه پیش برای اولین‌بار این احتمال را مطرح کرد. هفته گذشته برخی از رسانه‌ها تیتر زدند دروازه‌بان سابق سپاهان در راه پرسپولیس. به دلیل نیمکت‌نشینی صرف در تیم پورتیموننزه این اخبار منطقی و قابل‌باور به نظر می‌رسید. در گذشته بازیکنانی مثل شهریار مغانلو و محمد نادری هم پس از آنکه در لیگ‌های خارجی موفق نبودند، به‌طور قرضی به لیگ خودمان برگشتند. حالا با اتفاقاتی که در جام حذفی پرتغال افتاده و نیازمند، باز هم پنالتی مهار کرده، تا اطلاع ثانوی بعید به نظر می‌رسد که باشگاه پرتغالی چنین دروازه‌بانی که یک‌تنه این تیم را ۲‌مرحله در جام حذفی بالا برده، از دست بدهد.

بدشانسی پیام نیازمند این است که دروازه‌بان اصلی تیم پورتیموننزه یعنی ریکاردو فریرا یکی از بهترین عملکردها را در لیگ برتر پرتغال ثبت کرده و تنها ۱۳ گل خورده و فقط ۳‌تیم اول جدول که ۳‌غول فوتبال پرتغال به شمار می‌روند از این تیم رده ششمی کمتر گل دریافت کرده‌اند. پورتیموننزه غیر از فریرا و نیازمند یک دروازه‌بان ژاپنی و یک برزیلی دارد. همین ۲‌مرحله‌ای که گلر اسبق پیکان فرصت حضور در ترکیب را پیدا کرده، برای ۲‌دروازه‌بان دیگر قفل بوده است! پائولو سرجیو، سرمربی سابق صنعت‌نفت آبادان از توانایی‌های دروازه‌بان ایرانی‌اش در مهار پنالتی باخبر بوده و به همین دلیل این لطف را به نیازمند و خودش کرده تا از او در دیدارهای حذفی که امکان کشیده شدن آنها به پنالتی وجود دارد استفاده کند. نیازمند توانست یک‌تنه تیم ۱۰‌نفره‌اش را در بازی با فامالیکائو در زمین این تیم نجات دهد و پورتیموننزه را به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ببرد؛ دقیقا همان کاری که در مرحله قبلی کرده بود. تنها بازی پیام برای پورتیموننزه در مرحله یک‌سی‌ودوم جام حذفی پرتغال مقابل اولیویرنزه بود که بعد از تساوی ۳-۳ در وقت قانونی و اضافی، این دروازه‌بان ایرانی پورتیموننزه بود که در پنالتی‌ها تیم را بالا آورد.

پورتیموننزه در دیدار بعدی از دقیقه ۵۰ با اخراج آیلتون ۱۰‌نفره شد اما خط دفاع و پیام نیازمند تا ۸ دقیقه مانده به پایان مسابقه از تک‌گل تیم‌شان دفاع کردند. نیازمند غیر از ۲‌پنالتی از ۴ پنالتی فامالیکائو که مهار کرد، ۴‌سیو هم در جریان بازی داشت. او ضربات نخست و چهارم میزبان را که توسط سیمون بانزا و شارل پیکل، بازیکنان فرانسوی و سوئیسی حریف به ثمر رسیدند مهار کرد تا ستاره زمین لقب بگیرد. باشگاه پورتیموننزه در حساب توییتر خود به دروازه‌بان ایرانی لقب قهرمان داد. او در بازی قبلی مقابل اولیویرنزه دسته سومی ۳‌پنالتی گرفته بود که یکی از آنها در دقیقه ۸۵ و در جریان وقت قانونی بود اما در دقیقه ۱۱۸ گل سوم و تساوی را دریافت کرد. یک‌پنالتی هم گرفت که داور آن را مردود دانست و دستور به تکرار داد.  

در سایت ترانسفرمارکت قیمت این گلر ایرانی ۷۵۰ هزار یورو اعلام شده. باشگاه‌های ایرانی برای خرید قرضی او باید بخشی از این مبلغ را بپردازند. باشگاه پرسپولیس برای دراختیار گرفتن شهریار مغانلو که بدتر از نیازمند، در سانتاکلارا ذخیره بود، ۵۰ هزار یورو به این باشگاه پرداخت اما برای تمدید آن با درخواست ۵۰۰ هزار دلاری سانتاکلارا روبه‌رو شد. سپاهان برای شکستن این مبلغ گزاف رضایتنامه، یکی از ستاره‌های خودش به نام محمد محبی را وارد معامله کرد. پیام در این فصل در ۱۵ بازی لیگ حتی یک دقیقه هم فرصت بازی پیدا نکرده و در بیشتر آنها حتی در لیست و روی نیمکت هم نبوده. او تنها در بازی با براگا، بلننزه، ویزلا، بنفیکا و سانتاکلارا به لیست دعوت شده و روی نیمکت نشسته. با این‌حال با حضور پورتیموننزه در جمع ۸‌تیم پایانی جام حذفی فعلا بعید است این باشگاه با آزادسازی قهرمان خود در جام حذفی موافقت کند. به محض باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس شایعات شروع شده. غیر از نیازمند، یک دروازه‌بان اردنی هم به پرسپولیس لینک شده‌است.