شهر خبر

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دست نیافتنی شد

پرسپولیس بهترین تیم ایرانی در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس بهترین تیم ایرانی در آسیا

در فرمت لیگ قهرمانان آسیا، تیم های ایرانی تاکنون چهار بار به فینال رقابت ها راه یافته اند که ۲ بار آن سهم پرسپولیس بوده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

۲۹ آذری که گذشت، نخستین سالگرد فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان هیوندای بود که با پیروزی ۲-۱ نماینده کره جنوبی همراه شد و قهرمانی را برای این تیم به ارمغان آورد…

به گزارش پارس فوتبال، اگر تاریخچه لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه های آسیا را با هم مرور کنیم، استقلال با ۲ قهرمانی و پاس با یک قهرمانی پرافتخارترین تیم های ایرانی حاضر در این رویداد باشگاهی هستند اما از سال ۳-۲۰۰۲ که فرمت این رقابتها تغییر کرد، این پرسپولیس است که با دو با تجربه حضور در فینال از سایر رقبای خود پیش افتاده است.

پرسپولیس ایران در روز ۲۹ آذر ۱۳۹۹ مقابل اولسان هیوندای تن به شکست داد تا به نایب قهرمانی مسابقات بسنده کند. پرسپولیس در این روز تاریخی می توانست نام خود را به عنوان اولین قهرمان ایرانی فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا ثبت کند و به سومین قهرمان ایرانی تاریخ جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان تبدیل شود اما پرسپولیس که بار اول ۱۹ آبان ۱۳۹۷ حضور در فینال آسیا را تجربه کرد، این بار هم دستش به جام نرسید و با این وجود، با دو تجربه فینال، موفق ترین تیم ایرانی حاضر در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا شد.

از فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ که فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا با نام Afc Champions League به جای جام باشگاه های آسیا به همراه تغییرات عظیم ساختاری در فوتبال قاره کهن تاسیس شد تاکنون، هیچ باشگاه ایرانی موفق به قهرمانی در این مسابقات نشده است.

سال ۲۰۰۷ سپاهان اولین تیم ایرانی بود که به فینال مسابقات راه یافت اما مقابل اوراواردز متحمل شکست شد، دومین فینالیست ایرانی نیز همشهری سپاهان یعنی ذوب آهن در سال ۲۰۱۱ بود که مقابل سئونگنام کره جنوبی باخت و موفق به قهرمانی نشد.

مدتی نهایت پیشروی باشگاه های ایرانی حضور در نیمه نهایی با استقلال در سال ۲۰۱۳ و پرسپولیس در سال ۲۰۱۷ بود که پرسپولیس با دو سال فینالیست شدن در سه سال آبرویی برای فوتبال ایران دست و پا کرد. پرسپولیس در هر دو فینال با شکست مواجه و نایب قهرمان شد اما همین دو عنوان باعث شد این تیم پرافتخارترین باشگاه ایرانی در فرمت لیگ قهرمانان آسیا لقب گیرد.

در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس با دو عنوان نایب قهرمانی در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به همراه یک حضور در نیمه نهایی، سپاهان و ذوب آهن هر کدام با یک نایب قهرمانی در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ و همچنین استقلال، پرافتخارترین ایرانی فرمت پیشین با یک حضور در نیمه نهایی برترین تیم های ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند.