شهر خبر

اندیشمند کوبایی: ثمرات جمهوری اسلامی در دنیا و آمریکای لاتین تبلیغ شود

به دلیل عظمت کار و نتایجی که انقلاب ایران داشته باید در این ارتباط کار بیشتری صورت گیرد.

اندیشمند کوبایی: ثمرات جمهوری اسلامی در دنیا و آمریکای لاتین تبلیغ شود

اندیشمند تازه مسلمان کوبایی گفت: ثمرات انقلاب اسلامی ایران باید به نحو مناسب با اطلاع رسانی و امور فرهنگی در دنیا و از جمله آمریکای لاتین تبلیغ شود.

به گزارش ایرنا، پروفسور عبدالولی (امیلیکار الداما کروز) روز چهارشنبه در جمع طلاب و روحانیون مهریز افزود: به دلیل عظمت کار و نتایجی که انقلاب ایران داشته باید در این ارتباط کار بیشتری صورت گیرد.

وی به اهمیت تبلیغ، اخلاق و رفتار اسلامی در جذب و پذیرش به اسلام به خصوص تشیع اشاره کرد و ادامه داد: روحانیون و طلاب با همکاری حوزه‌های علمیه باید در این خصوص وظایف خود را انجام دهند که اسلام روز به روز در سطح دنیا گسترش یابد.

این فعال علمی کوبا به برتری غیرقابل انکار فلسفه اسلامی و پاسخگو بودن نسبت به فلسفه غرب اشاره کرد و یادآور شد: پاسخگویی عالی و برنامه منظم داشتن دین مبین اسلام نسبت به مسیحیت در امور مهم زندگی به خصوص زندگی جاودان و پس از مرگ و بحث معاد قابل توجه است.

عبدالولی به دور بودن و غریب بودن تشیع و عظمت اهل بیت (ع) در کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: همه باید با کارهای فرهنگی و رسانه ای برای تحقق اهدافی که انقلاب ایران دارد بیش از قبل با همت تلاش داشته باشند که موضوعی مهم است .

پروفسور عبدالولی، استاد دانشگاه در کشور کوبا واقع در آمریکای لاتین، دارای مدرک دانشگاهی دکترای ژئومتری و ریاضیات و دکترای فلسفه، مترجم کتب اسلامی از جمله آثار ملاصدرا به زبان اسپانیولی، تشرف به دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع از آیین مسیحیت، فعلا ساکن شهر مقدس قم به عنوان طلبه و مشغول تحصیل و تحقیق و پژوهش است .

وی اسلام آوردن خود را مرهون مشاهده رفتارها و اخلاق های اسلامی یک مسلمان (سفیر عراق در کوبا) می‌داند.

 

منبع: عصر ایران