شهر خبر

واکنش خطیب زاده به بیانیه ضد ایرانی انگلیس و اعضای شورای همکاری خلیج فارس


واکنش خطیب زاده به بیانیه ضد ایرانی انگلیس و اعضای شورای همکاری خلیج فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات ضد ایرانی بی‌اساس وزرای خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که در قالب بیانیه‌ای مشترک مطرح شد را اقدامی تفرقه‌افکنانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه  کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاشهای تفرقه افکنانه برخی کانون های شناخته شده که از شکل گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند، توصیف کرد.

وی تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا نموده و بر همین اساس کشورهای  منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است. وی افزود متاسفانه کشورهای غربی، از جمله از طریق صادرات حجیم تسلیحات مدرن به برخی کشورهای منطقه، عامل مهم در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند. 

خطیب‌زاده اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود، راه حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه می داند و از ابتکارات سازنده ای که در این زمینه ارائه شود استقبال میکند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد برخلاف ادعاهای بی پایه بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ذیل ان.پی.تی و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بهره مند خواهد بود.

انتهای پیام/.