شهر خبر

نابودی موها با این روش‌های غلط

سبک زندگی ما از نوع تغذیه گرفته تا نحوه شانه کردن موها روی ضخامت مو‌ها تاثیر دارد. خبر خوب اینکه با چند تغییر ساده در سبک زندگی خود، می‌توانید مو‌های نسبتا ضخیمی داشته باشید.

نابودی موها با این روش‌های غلط

به گزارش منیبان؛ بهره‌مندی از موهای ضخیم و سالم نیاز به مراقبت‌هایی داشته و تنها به دقت برای نوع شامپوی مصرفی ختم نمی‌شود، عوامل دیگری نیز در زیبایی موهای شما نقش دارند. در این مطلب خطاهای مراقبت از مو و عادت‌هایی که بسیاری از افراد مرتکب شده و باعث آسیب به مو می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

دوش گرفتن با آب داغ

آب داغ رطوبت مو‌ها را از بین می‌برد، آن‌ها را خشک و شکننده و در عین‌حال مستعد هرگونه آسیب و حتی ریزش می‌کند. آب داغ نه‌تنها چربی مورد نیاز مو‌ها را خشک می‌کند، بلکه گرمای آن وارد منافذ پوست‌سر، که مسئول حفظ چربی مو‌ها هستند شده و آن‌ها را از بین می‌برد. به دنبال آن ریشه مو‌ها صدمه می‌بیند و منجر به ریزش بیشتر مو‌ها خواهد شد.

استفاده از فرم‌دهنده‌های داغ

ابزار‌های داغ که مو‌های شما را فرم می‌دهند، به پروتین‌های مفید و کوتیکول مو آسیب می‌زنند. وقتی کوتیکول‌ها آسیب ببیند، توازن رطوبت مورد نیاز مو‌ها به‌هم خورده و مستعد شکنندگی بیشتر خواهند بود. استفاده از ابزار داغ را به دو تا سه بار در هفته محدود کنید و تا جایی که امکان دارد از باد خنک آن‌ها استفاده نمایید.

رژیم‌های آسیب‌رسان و موهای ضخیم

با رژیم‌های سخت، تمام انرژی که وارد بدن شما می‌شود، برای عملکرد‌های ضروری بدن مصرف خواهدشد. وقتی تشخیص داده می‌شود که فردی مبتلا به آنورکسیس یا همان بی‌اشتهایی مفرط است، از مهم‌ترین علائم آن ریزش شدید موها است. غذا‌های سالم با مقادیر زیادی پروتئین مانند ماهی، مرغ، عدس و لوبیا مصرف کنید.

بدرفتاری با مو‌های خیس

مو‌های ما هیچگاه به اندازه زمانی که کاملا خیس هستند شکننده نیستند، زمانی که کوتیکول‌های محافظ اندکی باز شده‌اند. شانه کردن گره‌های مو زیر دوش، بعد هم به دنبال آن هجوم بردن به آن‌ها با حوله و خشک کردن موها، آن‌ها را نابود می‌کند.

سفت بستن مو‌ها و دوری از موهای ضخیم و سالم

اگر دم اسبی‌های محکم یا بافتن مو‌ها از عادت‌های شما است، باید بدانید که این مدل مو، فشار زیادی به ریشه مو‌ها وارد می‌کند و به آن‌ها آسیب می‌زند. همچنین می‌تواند منجر به ریزش موی غیرقابل درمان شود، شرایطی که در آن ریشه مو‌ها کاملا و به طور دائم ضعیف شده و امکان رشد مجدد مو‌ها وجود نخواهد داشت.

استفاده از مواد فرم‌دهنده مو با ماندگاری طولانی

اگر روی اسپری یا ژل مو‌های شما نوشته شده با ماندگاری طولانی، همین دوام گره مو‌ها را بیشتر و بازشدن گره‌ها را مشکل‌تر می‌سازد. این‌گونه مواد، حاوی الکل فراوانی هستند که مو‌ها را خشک و شکننده‌تر می‌کنند. زمانی که مو‌های شما آغشته به این مواد هستند، حتی اگر یک بار مو‌های خود را شانه کنید، موهای شما شکسته و می‌ریزند.

مصرف قرص‌های ضد بارداری

اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که در طی تغییرات هورمونی، نسبت به ریزش یا ضعیف شدن مو‌های خود حساس هستید، باید بدانید که مصرف اشتباه قرص‌های ضد بارداری، مو‌های شما را ضعیف‌تر خواهند کرد و باید با موهای پرپشت خداحافظی کنید.

خاراندن سر

خارش پوست سر به مو موهای ضخیم و سالم ضرر می‌رساند. از آنجایی که لایه‌های چربی را از زیر پوست خارج می‌کند، به دلیل آسیب به موها می‌تواند منجر به ریزش آن‌ها شود. وقتی که کوتیکول آسیب ببیند، مو‌ها مستعد شکستن خواهند شد.

وبگردی