شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معترضان#منابع

طبق اعلام منابع عراقی؛

اوضاع ذی قار ناآرام است/ ۵ معترض با گلوله جنگی زخمی شدند

اوضاع ذی قار ناآرام است/ ۵ معترض با گلوله جنگی زخمی شدند

منابع عراقی از درگیری میان نیروهای امنیتی این کشور با معترضان در استان ذی قار و زخمی شدن شماری از معترضان بر اثر شلیک گلوله جنگی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز،منابع خبری از درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان عراقی در استان ذی قار و مجروح شدن شماری از آنها بر اثر شلیک گلوله جنگی نیروهای امنیتی عراق خبر می دهند.

این منابع اعلام کردند که شماری از تظاهرات کنندگان در جریان اعتراضات امروز استان ذی قار مجروح شده اند.

منابع مذکور افزودند که تاکنون بر اثر این درگیریها پنج نفر بر اثر استفاده نیروهای امنیتی از گلوله های جنگی زخمی شده اند که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

این منابع تصریح کردند: دهها معترض اقدام به بستن دو پل اصلی در مرکز شهر الناصریه در اعتراض به تیراندازی به معترضان کردند.

معترضان پلهای النصر و الزیتون را با آتش زدن لاستیک بسته اند.

از سوی دیگر بغداد الیوم گزارش داد: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق دستور اتخاذ اقدامات قانونی لازم و بازخواست عاملان تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان الناصریه را صادر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح با اهتمام پررنگ حادثه زخمی شدن سه تن از تظاهرات‌کنندگان در شهر الناصریه را پیگیری می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، الکاظمی ضمن صدور دستور لازم برای انجام تحقیقات فوری از سوی نیروهای امنیتی و تلاش برای درمان فوری زخمی‌شدگان، بر دستورات پیشین خود در عدم به کارگیری زور و یا تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو تاکید کرد.

این درحالی است که ساعاتی قبل «احمد غنی الخفاجی»، استاندار ذی قار هم از الکاظمی خواسته بود که کمیته ای برای تحقیقات درباره تیراندازی به غیرنظامیان ارسال کند.