شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سراسر کشور#بیمه#ایرانیان

مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان کشور خبر داد؛

آغاز نسخه نویسی الکترونیکی از امروز در سراسر کشور

آغاز نسخه نویسی الکترونیکی از امروز در سراسر کشور

قم- مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان کشور از آغاز نسخه نویسی الکترونیکی از امروز اول دی ماه در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی ناصحی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قم گفت از امروز چهارشنبه اول دیماه ۱۴۰۰ طبق قانون تمام نسخه‌های کشور می‌بایست الکترونیکی شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد شفافیت و عدالت در نظام سلامت و ساماندهی بازار سلامت عنوان کرد و افزود: کاهش اشتباهات پزشکی در نسخه نویسی و هم چنین نسخه پیچی داروها در چند داروخانه از مزایای دیگر این طرح است.

مدیر کل بیمه سلامت ایرانیان کشور وی تصریح کرد در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از نسخه‌ها الکترونیکی شده است و استان‌های کردستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به صورت ۱۰۰% این طرح را انجام داده‌اند.

وی همچنین گفت طرح بیمه رایگان مناطق محروم و حاشیه‌ای نیز از امروز آغاز می‌شود و بیمه سلامت ایرانیان متعهد شده است، ۹۰ درصد هزینه‌های بیمارستانی و ۷۰ درصد از هزینه‌های درمانی سرپایی افراد تحت پوشش را پرداخت کند.

وی همچنین از تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های مربوط به ناباروری، بیماران اوتیسم و توانبخشی معلولان تحت نظر بهزیستی توسط سازمان بیمه سلامت ایرانیان خبر داد و گفت تا اواسط آذر ماه ۱۵۸ میلیارد تومان در حوزه توانبخشی و معلولی هزینه شده است

همچنین در بخش دیگری از این جلسه فخاران قمی مدیر بیمه سلامت ایرانیان استان قم گفت: ۹۳ درصد از نسخه‌های استان قم الکترونیکی شده است و ۷۷ درصد بخش دولتی و ۹۷ درصد بخش خصوصی از این طرح استقبال کرده‌اند و همچنین طبق قانون از اول دی‌ماه سازمان‌های بیمه‌گر مجاز به پذیرش نسخه‌های کاغذی نیستند.

وی همچنین به بیمه مناطق محروم و حاشیه شهرها اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح با سپاه استان قم، بسیج محلات، استانداری قم، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی قم جلسات ای انجام شده است که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.