شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مزدا#هوندا

مقایسه هوندا آکورد با مزدا ۶ +عکس

خودرو

در این گزارش مشخصات هوندا آکورد سال ۲۰۲۱ در مقابل مزدا ۶ سال ۲۰۲۱ را بررسی کردیم.

به گزارش مشرق، بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به هوندا آکورد و مزدا۶ اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، هوندا آکورد و مزدا۶ این روزها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین  خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

هوندا آکورد برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و اکنون شاهد یک به روز رسانی برای سال ۲۰۲۱ هستیم که با تنظیم سیستم تعلیق نرم و موتورهای قدرتمند توربوشارژ، به نسل قبلی ادامه می‌دهد. مزدا در چند سال گذشته در تولید خودرو پیشرفت چشمگیری داشت و بیشترین رشد آن در مزدا ۶ بود.

آکورد: هوندا آکورد را با سه گزینه موتور مختلف ارائه می‌دهد. اکثر تریم‌ها دارای موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ موجود در CR-V و سیویک هستند که در این نسخه  ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. تنها گزینه گیربکس؛ گیربکس متغیر پیوسته (CVT) است که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

مقایسه هوندا آکورد با مزدا ۶ +عکس

مقایسه هوندا آکورد با مزدا ۶ +عکس

در  تریم اسپرت و تورینگ دارای موتور ۲.۰ لیتری است. این موتور، نمونه‌ای از موتور سیویک تایپ R است که ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۳ پوند فوت گشتاور دارد. قدرت بار دیگر از طریق چرخ‌های جلو جریان می‌یابد که این بار از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک اتفاق می افتد. مدل‌های قدیمی‌تر گیربکس دستی شش سرعته را ارائه می‌کردند، اما فیس لیفت ۲۰۲۱ گزینه‌ سه پدال را متوقف کرد.

یک مدل هیبریدی نیز موجود است. این از یک موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند که به یک موتور الکتریکی با آهنربای دائمی متصل شده است. نسخه هیبریدی دارای ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۲ پوند فوت گشتاور است که دارای یک گیربکس CVT با کنترل الکترونیکی استاندارد است.

مقایسه هوندا آکورد با مزدا ۶ +عکس

مقایسه هوندا آکورد با مزدا ۶ +عکس

مزدا ۶: مزدا دو موتور ۲.۵ لیتری را به خریداران ارائه می‌دهد. یکی توربوشارژ که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که تنها چند نقطه از موتور کوچکتر توربو هوندا فاصله دارد. تریم‌های بالاتر، دسترسی به توربو مزدا را آسان می‌کند. این موتور عضلانی تا ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، اما پیچش ۳۲۰ پوند فوتی دارد،  ۶ از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای انجام وظایف تعویض دنده استفاده می‌کند.

هر دوی این ماشین‌ها حداقل در شرایط موتور احتراق داخلی خالص (ICE) به طور مساوی با هم مطابقت دارند. موتور پایه تنفس طبیعی مزدا بهتر است و موتور بالای آن تورکی‌تر است. با این حال، آکورد با در دسترس بودن مدل هیبریدی مخالف است.

آکورد: به لطف فیس لیفت در سال ۲۰۲۱، آکورد اکنون دارای یکپارچه سازی Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد در تمامی تریم‌ها است. تریم‌های بالاتر حتی دارای اتصالات بی سیم هستند، همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی با اندازه مناسب نیز بخشی از بسته بندی است، صرف نظر از اینکه کدام مدل را انتخاب می‌کنید. تا ۴ پورت USB نیز در کابین آکورد وجود دارد.

مقایسه هوندا آکورد با مزدا ۶ +عکس

مقایسه هوندا آکورد با مزدا ۶ +عکس

مزدا ۶: مانند هوندا، مزدا صندلی‌های گرم شونده را در تمام تریم‌ها به‌جز نسخه پایه دارد. صندلی های داخی در نسخه تورینگ دارای چرم مصنوعی  هستند؛ تریم‌های بالاتر نیز شامل نورپردازی تطبیقی ​​جلو، آینه‌ عقب کم‌نور خودکار، تزئینات داخلی اولتراسوید و چوب، سیستم صوتی Bose با ۱۱ بلندگو، ناوبری استاندارد و HUD پیش‌بینی شده روی شیشه جلو هستند.

مجموعه استاندارد کمک‌های ایمنی مزدا ۶ همچنین شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کمک حفظ بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی ​​با توقف و حرکت، نوربالا خودکار و کمک شروع در سربالایی است. همچنین استاندارد نظارت بر نقطه کور با هشدار ترافیک عقب است که یک پیروزی بر آکورد است. تریم بالای Signature دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، کمک ترمز دستی کم سرعت و هشدار هشدار توجه راننده را اضافه می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران