شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#فلسطین

جنبش های حماس و جهاد اسلامی:

همکاری تشکیلات خودگردان با تل آویو مقاومت را تضعیف نخواهد کرد

همکاری تشکیلات خودگردان با تل آویو مقاومت را تضعیف نخواهد کرد

جنبش های «حماس» و «جهاد اسلامی» در بیانیه ای مشترک خواستار توقف فوری اقدامات سرویسهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه ملت فلسطین و اسرای آزاد شده آن، شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، جنبش های «حماس» و «جهاد اسلامی» در بیانیه ای مشترک ضمن تسلیت نسبت به شهادت «امیر اللداوی» که براثر اصابت گلوله سرویسهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین جان باخت، خواستار توقف فوری اقدامات سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان علیه ملت فلسطینی شدند.

طبق این بیانیه، سرویسهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات خود علیه مردم فلسطین و اسرای آزاد شده آن را در کرانه باختری ادامه می دهند، در حالی که ملت فلسطین در برابر اشغالگری و شهرک سازی های غیر مجاز رژیم صهیونیستی، مقابله می کند.

در این بیانیه از تشکیلات خودگردان خواسته شده تا هماهنگی امنیتی را که در خدمت رژیم صهیونیستی و برنامه های این رژیم برای تحت پیگرد قراردادن شهروندان فلسطینی می باشد، متوقف کند.

در ادامه این بیانیه از جنبش «فتح» و دیگر نیروهای ملی و اسلامی و همچنین موسسات حقوقی و بشردوستانه خواسته شده که عاملان به شهادت رساندن «امیر اللداوی» را محاکمه کنند چرا که تکرار این اتفاق پیامدهای خطرناکی را برای ملت و آینده مسئله فلسطین در پی خواهد داشت.

این دو جنبش اعلام کردند: برای حفظ وحدت و مقاومت ملت فلسطین، نباید در برابر هجمه ای که علیه ملت ما و در حمایت از اشغالگری وجود دارد، سکوت کرد.

همچنین بیان شد که با وجود تمامی تلاشهای رژیم صهیونیستی و سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان، هرگز عزم و مقاومت ملت فلسطین از بین نخواهد رفت و تا آزادی فلسطین از دست اشغالگران تداوم خواهد یافت.

گفتنی است که روز گذشته منابع محلی از وفات «امیر خالد اللداوی» فلسطینی بر اثر اصابت گلوله از سوی سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان خبر دادند.

این اتفاق در حالی رخ داد که وی به استقبال «شاکر عماره» یکی از اسیران آزاد شده حماس در اردوگاه «عقبه جبر» واقع در «اریحا» رفته بود.