به گزارش برنا، هفته یازدهم دور برگشت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» پنج‌شنبه (دوم دی‌ماه) با برگزاری 5 دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، یزد، اصفهان و شیراز پیگیری می‌شود.

شهرآورد اصفهان یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته یازدهم خواهد بود؛ جایی که ذوب‌آهن در کسوت قهرمان نیم‌فصل به مصاف همتای اصفهانی خود می‌رود. آن هم در شرایطی که ریف اصفهان با 3 برد و 8 امتیاز در رده هشتم جدول ایستاده است. از یک طرف شاگردان فریبا صادقی که تاکنون متحمل شکست در جریان لیگ برتر نشده‌اند در تلاشند تا ضمن حفظ نوار پیروزی‌ها به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی ادامه دهند و از طرف دیگر ریف اصفهان با این اندیشه پا به میدان رقابت خواهد گذاشت که علاوه بر تحمیل اولین شکست بر قهرمان نیم‌فصل هم شگفتی‌ساز شود و هم جایگاه خود را در جدول ارتقا دهد.

در دیگر دیدار حساس این هفته، شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا در قامت تیم دوم جدول رده‌بندی در خانه والیبال میهمان مهرسان هستند؛ رقابتی که یک تماشاگر ویژه دارد. الساندرا کمپدلی که شب یلدا وارد تهران شد، فردا در اولین حضورش در سالن‌های والیبال ایران، رقابت این دو تیم را زیر نظر خواهد گرفت.

نارنجی‌پوشان درحالی مهیای حضور در هفته یازدهم می‌شوند که به لحاظ امتیازی شرایط یکسانی با باریج‌اسانس کاشان دارند (هر دو تیم 26 امتیازی هستند). با این تفاوت که کاشانی‌ها یک برد کمتر از سایپا دارند و در رده سوم ایستاده‌اند. بنابراین تقابل غیرمستقیم این دو تیم برای حفظ یا رسیدن به رتبه دومی، در نوع خود جذاب خواهد بود.

حریف این هفته سایپا مهرسان است؛ تیمی که با هدایت اعظم عیدی تاکنون موفق به کسب 5 برد و 14 امتیاز شده و در رده پنجم قرار دارد. پیروزی در این دیدار هرچند که تغییری در ارتقای جایگاه مهرسان ایجاد نمی‌کند، اما شکست قطعا رتبه پنجمی شاگردان عیدی را به خطر خواهد انداخت. پیروزی سایپا اما جایگاه دومی‌اش را قطعی خواهد کرد.

باریج‌اسانس کاشان اما به میهمانی جوانان زرتشتی یزد می‌رود که یک برد و 4 امتیاز دارد و تیم نهم جدول رده‌بندی است. با این حساب سایپا به نسبت تیم کاشانی، کار سختی‌تری برای حفظ جایگاهش در جدول دارد.

در حال حاضر مس رفسنجان و ستارگان فارسی هرکدام 4 برد در کارنامه دارند؛ مس 13 امتیاز دارد و در رتبه ششم است اما ستارگان فارس با 12 امتیاز یک رده پایین‌تر قرار گرفته. دو تیم درشرایطی با هم دیدار می‌کنند که مس رفسنجان در صورت پیروزی می‌تواند رتبه ششمی خود را تثبت کند. البته این تیم شانس صعود یک پله‌ای در جدول را هم دارد، به شرطی که مهرسان رده پنجمی، نتیجه را به حریفش واگذار کند. در صورت شکست مس، ستارگان فارس جایگاه این تیم را در رده ششم خواهد گرفت.

این هفته شاگردان نیلوفر رشیدی در تیم پیکان میزبان بانوان ورامین هستند. خودروسازان تاکنون موفق به کسب 6 برد، 18 امتیاز و تصاحب رتبه چهارمی شده‌اند و در صورت پیروزی مقابل ورامینی‌ها که فعلا بدون برد و امتیاز در قعر جدول قرار دارند، باز هم شاهد ارتقای جایگاه نخواهند بود.

** برنامه کامل هفته یازدهم لیگ برتر زنان به قرار زیر است:

تهران، خانه والیبال، ساعت 14

مهرسان – سایپا

یزد، سالن یگانگی، ساعت 14

جوانان زرتشتی یزد – باریج‌اسانس کاشان

اصفهان، سالن ملت، ساعت 14

ذوب‌آهن اصفهان – ریف اصفهان

شیراز، سالن شهید ابوالفتحی، ساعت 14

ستارگان فارس – مس رفسنجان

تهران، خانه والیبال، ساعت 17

پیکان – بانوان ورامین

انتهای پیام//