شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#زائران ایرانی#عراق

مقام عراقی: دولت مرزهای زمینی را به روی زائران ایرانی باز کند


مقام عراقی: دولت مرزهای زمینی را به روی زائران ایرانی باز کند

رئیس اتحادیه هتل‌ها و رستوران‌های گردشگری عراق از دولت این کشور خواست که مرزهای زمینی را به سوی زائران ایرانی باز کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه رسمی الصباح  عراق در گزارشی آورد است: با وجود صدور مجوز برای سفر زائران به عراق از فرودگاه نجف اشرف، مقامات گردشگری در نجف از پایین بودن شمار زائران خبر می‌دهند.

«صائب ابوغنیم»، رئیس اتحادیه  در این باره به الصباح گفت: 85 درصد زائران عتبات مقدس از ایران هستند اما عراق در ارائه تسهیلات جهت تشویق آنان و زائران دیگر کشورها برای سفر به عراق کوتاهی کرده است. تسهیلاتی برای زائران ایرانی و دیگر کشورها از جمله زائرانی که از کشورهای عربی و اروپایی می‌آیند، در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: دولت گذرگاه‌های مرزی هوایی را به روی گردشگران مذهبی و زائران باز کرده اما بالا بودن هزینه سفر برای ایرانیان باعث شده که شمار زائران همچنان پایین باشد. یک سفر هوایی با بلیت مثلا 300 دلاری برای یک شهروند ایرانی حدود 9 میلیون تومان هزینه دارد و این مبلغ برای شهروندان عادی بسیار بالاست.

ابوغنیم بیان کرد: بسیاری از زائران ایرانی از طبقات کم‌درآمد هستند و چنین مبلغی برای آنها بسیار هنگفت است و برای همین عملا تعداد زائران روزانه 200، 400 یا 500 زائر در بهترین حال است که این بسیار کم‌تر از انتظار است.

 

ابوغنیم گفت: دولت باید با اقدامی شجاعانه در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مرزهای زمینی را هم به روی زائران ایرانی باز کند تا زائران بتوانند با هزینه بسیار کم‌تری به اماکن زیارتی سفر کنند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و رستوران‌های گردشگری عراق تاکید کرد: سفر زمینی برای زائر بیش از 50 دلار هزینه ندارد در حالی که بلیت هواپیما بین 250 تا 300 دلار برای زائر هزینه به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: تقویت بخش گردشگری دینی با معیشت بسیاری از شهروندان عراقی در شهرهای مذهبی گره خورده است و موجب تقویت اقتصاد کشور می‌شود. عراق در حال حاضر به رونق بخش گردشگری در راستای تقویت اقتصاد ملی نیاز دارد.

انتهای پیام/