شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##باید#روش‌های#سنتی#اجرای#مسابقات#قرآن#دوری#کنیم

علی اکبر حنیفی در گفتگو با مهر:

باید از روش‌های سنتی در اجرای مسابقات قرآن دوری کنیم

باید از روش‌های سنتی در اجرای مسابقات قرآن دوری کنیم

پیشکسوت قرآنی گفت: در برخی از مقاطع و رشته‌ها باید سبک برگزاری مسابقه تغییر کند و از روش‌های سنتی دوری کنیم تا جوانان ترغیب به شرکت در مسابقه شوند.‌

علی اکبر حنیفی پیشکسوت و از اساتید قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی درباره اینکه برگزاری مسابقات قرآنی تا چه میزان می‌تواند در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه مؤثر باشد، اظهار کرد: در کل جهان اگر بخواهند که یک موضوع یا فرهنگی را ترویج دهند، اقدام به برگزاری مسابقات می‌کنند و نمونه این کار را در برگزاری مسابقات المپیک که با هدف نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر انجام می‌شود، شاهد هستیم؛ بنابراین در حوزه مسابقات قرآنی هم همین‌طور است و ما اگر می‌خواهیم مردم را با قرآن مأنوس کنیم، یکی از این کارها برگزاری مسابقات قرآنی و تبلیغ و پخش آن از رسانه ملی است؛ برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند زندگی مردم را قرآنی کند.

وی تاکید کرد: البته در نحوه برگزاری مسابقات قرآنی می‌توانیم از روش‌های جدید و مدرن‌تری استفاده کنیم؛ برگزاری مسابقات قرآنی در حال حاضر آن چنان جذاب نیست و روش برگزاری مسابقه در رشته حفظ، قرائت، اذان و … جز روش‌های جذاب و گیرا محسوب نمی‌شود.

این پیشکسوت قرآنی گفت: در برخی از مقاطع و رشته‌ها باید سبک برگزاری مسابقه تغییر کند و از روش‌های سنتی دوری کنیم تا جوانان ترغیب به شرکت در مسابقه شوند.

حنیفی در پایان خاطرنشان کرد: اصل برگزاری مسابقات بسیار ارزشمند است و قطعاً می‌تواند موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شود و امیدواریم با تبلیغ مناسب این مسابقات، نتایج خوبی از جمله قرآنی زندگی کردن مردم حاصل شود.

لازم به ذکر است، مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۹ آذر تا سوم دی در دو بخش خواهران و برادران به‌صورت حضوری (با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران در حال برگزاری است.