شهرخبر

عضو حزب اتحاد ملت:

آذر منصوری همچنان دبیرکل می‌ماند/ حزب اتحاد زیر بار دستور نمی‌رود

عضو حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که آیا آذر منصوری همچنان دبیرکل می ماند یا خیر، بیان کرد: تا زمانی که شورای مرکزی او را انتخاب کرده و تا زمانیکه در دو سال آینده انتخابات برگزار شود، او همچنان دبیرکل می ماند.

آذر منصوری همچنان دبیرکل می‌ماند/ حزب اتحاد زیر بار دستور نمی‌رود

جلال جلالی زاده، عضو حزب اتحاد ملت، درباره رد دبیرکلی آذر منصوری به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: من معتقدم آن چنان که در قانون اساسی آمده کار حزب به دولت و وزارت کشور ربطی ندارد که وزارت کشور برای پذیرش و رد یک دبیرکل ورود کند. انتخاب یک دبیرکل و هر انتخابی که در شورای مرکزی و یا در کنگره حزب انجام می شود، اصلا ربطی به دولت و دیگران ندارد و این دخالت خلاف قانون و خلاف انتخاب مردم است. اگر حزبی نتواند خودش دبیرکل انتخاب کند و دیگران برای آن بهانه بتراشند به نظر من این مخالف آزادی احزاب است. از سوی دیگر «آذر منصوری» برای اولین بار در ایران به عنوان یک خانم، دبیرکل حزب شد، که این مهم نشان دهنده رویکرد جامعه به مسئله حقوق و جایگاه زنان است. این موضع گیری ها هم خلاف حقوق شهروندی است. به نظر من حق احزاب است که در انتخاب دبیرکل به هر صورت که خواستند ورود کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام وجاهت قانونی دارد یا خیر، گفت: تا زمانی که در مجلس به عنوان طرح یا لایحه تصویب نشود وجاهت قانونی ندارد و دخالت در فعالیت احزاب است.

جلالی زاده افزود: حزب اتحاد ملت در کشور از جایگاه و پایگاه ویژه ای برخوردار است و آذر منصوری هم از شخصیت ها و فعالان صادق، پاک و پیگیر است. به نظر من این موضوع حذف منصوری است و جنبه شخصی دارد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آذر منصوری همچنان دبیرکل می ماند یا خیر، بیان کرد: تا زمانی که شورای مرکزی او را انتخاب کرده و تا زمانیکه در دو سال آینده انتخابات برگزار شود، او همچنان دبیرکل می ماند؛ حزب اتحاد زیر بار چنین دستوری نمی رود.

گفتنی است؛ آذر منصوری یازدهم آذر امسال در هفتمین کنگره حزب اتحاد ملت برای مدت ۲ سال به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب شد تا به عنوان تنها زنی شناخته شود که در عالی‌ترین مقام یک حزب سیاسی کنشگری می‌کند.  مالک شریعتی، عضو مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، حضور آذر منصوری به عنوان دبیر کل حزب اتحاد ملت را غیرقانونی توصیف کرد.

نماینده تهران و عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مدعی شد که حضور آذر منصوری به عنوان دبیر کل تخلف قانونی است.

او گفت: «پس از اینکه مجمع عمومی حزب اتحاد ملت برگزار شد پرونده این حزب در کمیسیون ماده ۱۰ بررسی شد و طبق نظراتی که از دستگاه‌های نظارتی مختلفی همچون قوه قضاییه و دادستانی اخذ شده و طبق اعلام نماینده دادستانی در جلسه کمیسیون خانم آذر منصوری محکومیت قطعی دارد و نمی‌تواند فعالیت حزبی داشته باشد.»

وبگردی