تیم ملی وزنه‌‌برداری ایران در مسابقات جهانی 2021 تاشکند، علاوه بر تیم مردان، سه وزنه‌بردار زن هم به همراه داشت که سیده الهام حسینی موفق شد در جایگاه ششمی جهان قرار بگیرد و علاوه بر آن، در این رقابت‌ها 8 رکورد ملی نیز ارتقا پیدا کرد.

الهام حسینی، عضو تیم‌ ملی وزنه برداری زنان ایران، در خصوص سطح کیفی این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: در بخش بانوان مسابقات از نظر فنی در سطح بالایی برگزار شد چون همه مدعیان حضور داشتند و اتفاقا با تمام توان آمده بودند تا بهترین نتیجه را به دست بیاورند. کار دشواری داشتیم و ما هم با انگیزه خوبی عازم مسابقات شده بودیم. هدف ما ارتقا رکوردهایمان بود که در برخی وزن‌ها این رکوردشکنی حاصل شد. در مجموع حضورمان در این مسابقات باعث شد یک امیدی درون‌مان ظهور پیدا کند تا پس از این بتوانیم در اندیشه کسب مدال هم باشیم.

وی در مورد احتمال حذف وزنه برداری از بازی‌های المپیک 2028 گفت: بحث حذف رشته وزنه‌برداری از بازی‌های المپیک در حد یک خبر بود که خوشبختانه این فرضیه هم رد شد. بر اساس قانوان اگر 18 ماه مانده به آغاز بازی ها هر کشوری 3 تست مثبت دوپینگ داشته باشد از حضور در این رویداد منع خواهد شد.

حسینی با اشاره به تاثیر مسابقات لیگ به رشد وزنه برداری زنان توضیح داد: در صورت برگزاری مسابقات لیگ قطعا اتفاقات خوبی را در بخش بانوان این رشته شاهد خواهیم بود. مسابقات لیگ اثرگذار است و باعث می شود هم تجربه بیشتری کسب کنیم و هم در سایر مسابقات با اعتماد به نفس بیشتری روی تخته برویم.

عضو تیم ملی وزنه برداری خاطرنشان کرد: خوشبختانه این رشته در بخش بانوان رشد قابل توجهی داشته و فدراسیون حمایت های خوبی دارد و امیدوارم که مسئولین رده بالا نیز توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام// 3