شهر خبر

سرکوب شدید زندانیان فلسطینی در پی عملیات زندان نفحة

پس از عملیات زندان نفحه که در انتقام از حملات شنیع سربازان اسرائیلی به اسرای زن اسیر فلسطینی انجام شد، اکنون تنش بر زندان‌های رژیم صهیونیستی حاکم شده و مسؤولان این زندان‌ها عملیات وحشیانه‌ای را برای سرکوب اسرا آغاز کردند.

سرکوب شدید زندانیان فلسطینی در پی عملیات زندان نفحة

به گزارش مُنیبان، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطین اعلام کرد، پس از تنشی که در زندان "نفحه" به وجود آمد، ارتباط با اسرای بخش ۱۲ این زندان قطع شده و سرنوشت بیش از ۱۸ اسیر مشخص نیست، همچنین تنش شدیدی بر تمامی زندان‌های رژیم صهیونیستی حاکم شده و اسرا تصمیم گرفتند تمامی بخش‌ها را به شکل کامل ببندند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک اسیر فلسطینی به نام «یوسف طلعت المبحوح» ساکن جبالیا در شمال نوار غزه که از اسرای جنبش حماس است، در زندان «نفحة» با یک وسیله تیز و برنده به افسر اسرائیلی حمله کرده و او را از ناحیه صورت مجروح کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی اسرای فلسطین در ادامه تاکید کرد: در نتیجه سرکوب برنامه‌ریزی شده اسرا از جمله اسرای بیمار و سالخورده، نگرانی جدی در خصوص سلامت اسرای بخش ۱۲ زندان نفحة وجود دارد، به ویژه که مسؤولان زندان‌های رژیم صهیونیستی به عملیات بزرگ سرکوب اسرای زندان نفحة ادامه می‌دهند.

برخی خبرها حاکی از این هستند که یگان‌های ویژه این بخش با وجود سرمای هوا، اسرا را با زنجیر بسته و در حیاط زندان رها کردند، در مقابل اسرا به کوبیدن درب سلول‌ها و سردادن فریادهای الله اکبر و شعارهایی علیه اشغالگران ادامه می‌دهد. همچنین گزارش شده که مدیریت زندان نفحة تعدادی از سران این اسرا را به زندان دیگری منتقل کردند.

کمیته اسرا در گروه‌های فلسطینی نیز روز جمعه را روز رویارویی در تمامی میدان‌های مقابله به ویژه در کرانه باختری اشغالی اعلام کرده و از تمامی فلسطینی‌های ساکن مناطق ۴۸ برای شرکت در فعالیت‌های این روز در حمایت از اسرا شرکت کنند.

همچنین این کمیته از جامعه جهانی و نهادهای خاموش آن و نیز صلیب سرخ خواست پیش از آنکه فرصت از دست برود، برای توقف این حمله پنهان علیه اسرا فورا اقدامی در پیش بگیرند.

رهبری گروه‌های ملی و اسلامی در کرانه باختری بر اهمیت استمرار فعالیت‌های مردمی در مقابل نهادهای بین‌المللی و در دو سطح منطقه‌ای و جهانی برای مخالفت با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسرا و افزایش تلاش‌ها برای نجات اسرای اعتصاب غذا کرده به ویژه هشام ابوهواش که هنوز به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد و زندگی‌اش با خطر جدی مواجه است، تاکید کرد.

وبگردی