شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شب یلدا

نکات مهم تغذیه‌ای که در شب یلدا باید رعایت شود

کدخبر: 463514
اقتصادنیوز: یک متخصص تغذیه درباره تغذیه سالم در شب یلدا توضیحاتی ارائه کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌ترین نکاتی است که باید قبل از تغذیه به آن توجه شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای شب یلدا اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌ترین نکاتی است که باید قبل از تغذیه به آن توجه شود تا دوباره شاهد پیک جدید کرونا نشویم، همچنین علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید از پرخوری و تجملات پرهیز شود.

او افزود: در شب یلدا انواع و اقسام مواد غذایی و میوه جات وجود دارد که باید از هر کدام از آن‌ها به مقدار کم استفاده شود چراکه تمامی اقلام سفره شب یلدا اعم از هندوانه، آجیل، شیرینی و حبوبات دیگری است که دارای قند زیاد هستند. به دلیل پر بار بودن سفره شب یلدا توصیه می‌شود که افراد وعده شام را حذف کنند، زیرا با مصرف تنقلات یلدا و خوردن شام، معده دچار مشکل می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: افراد در خوردن شیرینی نیز حواسشان باشد که اگر چند نوع شیرینی وجود دارد، باید از یک نوع آن استفاده کنند. در استفاده از خشکبار مثل کشمش، خرما خشک و توت بجای قند برای نوشیدن چای باید از یکی از آن‌ها استفاده شود؛ علاوه بر افراد سالم این نکته‌ها برای افرادی که دیابت دارند بیشتر توصیه می‌شود. افراد دیابتی انار را یک عدد و هندوانه را به اندازه کم مصرف کنند تا دچار افزایش قند خون نشوند.

او گفت: کسانی که بیماری مزمن التهابی مانند روماتیسم دارند خوردن بیش از حد تنقلات شب یلدا که بیشتر شیرین و دارای روغن پالم هستند باعث افزایش التهاب آن‌ها می‌شود.