شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

هشدار تهدیدآمیز حماس به رژیم صهیونیستی / فراخوان حماس برای راهپیمایی «جمعه خشم»

کدخبر: 463494
اقتصادنیوز: جنبش حماس ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره تعدّی به اسرای فلسطینی، خواستار شرکت گسترده فلسطینیان در راهپیمایی روز جمعه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، جنبش حماس در بیانیه‌ای از شهروندان فلسطینی خواست که برای اعلام همبستگی با اسرا در راهپیمایی جمعه خشم شرکت کنند.

فلسطین الیوم گزارش داد، حماس در این بیانیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به دلیل تعدّی به اسیران زن فلسطینی، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

حماس افزود: مقاومت آماده تحمیل معادله جدیدی برای حمایت از اسیران مرد و زن در داخل زندان های اسرائیل و فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای آنها است.

حماس تاکید کرد که اسرائیل مسئول پیامدهای تعدی به اسرای زن و مرد در زندان ها است و مقاومت برای حمایت از اسرا آماده است.

گفتنی است بعد از تهاجم وحشیانه واحد سرکوب زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی موسوم به یگان "ناخشون" به شماری از اسرای زن و مضروب کردن دختر نوجوان فلسطینی که چند روز پیش به اتهام حمله با سلاح سرد به نظامی صهیونیست بازداشت شده بود، موجی از خشم را در میان اسرای فلسطینی ایجاد کرده است.

این در حالی است که اداره زندان‌های رژیم اسرائیلی طی چند ماه اخیر به بهانه‌های مختلف حلقه فشار بر زنان اسیر فلسطینی را شدیدتر کرده و باعث بدتر شدن شرایط آنها شده‌اند.

براساس آمار منتشر شده تا پایان ماه میلادی گذشته 32 اسیر زن فلسطینی در زندان دامون در بند صهیونیست‌ها قرار دارند.