شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جلوگیری#دارای#سازمان سینمایی

ایل‌بیگی: سازمان سینمایی می‌تواند از اکران فیلم‌های دارای پروانه نمایش جلوگیری کند

ایل‌بیگی: سازمان سینمایی می‌تواند از اکران فیلم‌های دارای پروانه نمایش جلوگیری کند

حبیب ایل‌بیگی با گلایه از بیانیه اتحادیه تهیه‌کنندگان درباره فیلم «چپ راست» اعلام کرد که سازمان سینمایی طبق قانون می‌تواند جلوی اکران فیلم‌های دارای پروانه نمایش را هم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، حبیب ایل‌بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در ارتباط با برخی از مسایل مطرح شده و نامه یکی از تهیه کنندگان در چند روز گذشته گفت: سخت ترین و تلخ ترین موقعیت برای من و همکارانم بوجود آمدن مشکل حتی در پایین ترین سطح ممکن برای پروژه ها و عوامل سینماست. اما طبیعی است که این تاسف مانع از اجرای قانون و ضوابط نمی شود و بر اساس تاکید صریح رییس سازمان این امر استثنا بردار و گزینشی نیز نخواهد بود.

ایل بیگی ضمن گلایه از لحن ناشکیبا و عجولانه بیانیه اخیر اتحادیه تهیه کنندگان در رابطه با مشکل اکران یکی از فیلم‌ها اظهار داشت: تعجب من از عدم توجه عزیزان با تجربه سالیان متمادی بعنوان بزرگ و نماینده تشکل‌های تهیه کنندگی به آیین نامه و دستورٰالعملٰ‌هایی است که سالیان سال با آنها زیسته و بدان آشنا هستند. براساس ماده ۴ آیین نامه و ماده ۶ دستورالعمل پروانه نمایش، سازمان سینمایی می تواند در موارد خاص علیرغم دارا بودن پروانه نمایش از اکران یک فیلم تا رفع حساسیت ها و یا رفع اشکالات مورد نظرش جلوگیری کند و این مطلب اگرچه گاهی بطور موردی و نه فراگیر رخ می دهد اما در طول دو سه دهه گذشته رخ داده و برای فیلمهایی اعمال شده است که علاقه‌مندان حرفه ای سینما و بخصوص عزیزان تهیه کننده بدان کاملا آشنا هستند.

ایل بیگی با طرح اینکه چرا در مورد فیلم «چپ راست» با وجود اعلام آن به تهیه کننده محترم و جلسه حضوری با وی، تحت تاثیر برخی ملاحظات شخصی و تعصبات خاص بدان توجه نکرده و با صدور بیانیه ای غیر حساب شده بر مشکلات و سو تفاهم ها می افزایند و باعث نگرانی اهالی سینما و دست اندر کاران ومهم تر ازهمه دوستداران سینما می شوند ابراز تاسف کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی و معاونت ارزشیابی و نظارت قطعا خود را مجری رویه های قانونی و متعهد به حقوق حقه سینما گران، مخاطبان و آحاد مردمی می داند که صیانت از حقوق و آرامش ذهنی و روحیشان در استفاده از فیلمهای سینمایی، امری با اولویت و واجب است.

معاون نظارت و ارزشیابی همچنین در خصوص انتشار خبری مبنی بر یک شورای سه نفره خاص در رابطه با بازبینی فیلمها گفت: با اهتمام مقام محترم وزارت و تاکید ریاست سازمان مبنی بر رسیدگی و حل مشکل و یا تعیین تکلیف آثاری که در شورای پروانه نمایش قبلی دچار اصلاحات متعدد شده بودند و یا نمایش عمومی آنها بدلایل نظارتی معطل مانده بود، شورایی سه نفره بصورت فشرده تشکیل و باز بینی این دسته از فیلمها اهتمام نمود که اکران فیلم های گشت ۳ و بند در بند در ماه گذشته بخشی از خروجی این شورا بود که عزبزان تهیه کننده کاملا در جریان هستند و از این رویه استقبال نمودند.

ایل بیگی در پایان ابراز داشت: بدیهی است روند صدور پروانه نمایش برای سایر آثار متقاضی و در صف اکران بر عهده شورای ۹ نفره صدور پروانه نمایش است که از ماه گذشته براساس انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول بکار شدند و بحمدالله جلسات ان بطور منظم نیز در سازمان تشکیل می شود.

۵۸۵۸