شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امیکرون

تامین و توزیع کیت های امیکرون به میزان کافی

کدخبر: 463431
مهندس سید حسین صفوی گفت: بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت های تشخیصی در کشور وجود نداشت. در ابتدا کیت های تشخیصی به صورت وارداتی تامین شد و شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که درخصوص کیت های آزمایشگاهی فعالیت داشتند شروع به تولید این کیت ها کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: کیت های امیکرون به اندازه کافی در کشور تامین شده و دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

مهندس سید حسین صفوی با بیان این مطلب افزود:  بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت های تشخیصی در کشور وجود نداشت. در ابتدا کیت های تشخیصی به صورت وارداتی تامین شد و شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که درخصوص کیت های آزمایشگاهی فعالیت داشتند شروع به تولید این کیت ها کردند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که تست و رصد کرونا بسیار اهمیت داشت لذا تعداد زیادی تست کرونا در کشور صورت گرفت و کیت های آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا از طریق شرکت های داخل کشور تامین شد و تعداد بسیاری از این کیت ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران  در ادامه افزود: درخصوص کیت های امیکرون هم در حال حاضر شرکت های تولید کننده کیت های آزمایشگاهی درحال تولید هستند و تعدادی از این کیت های تولید شده در اختیار دانشگاه های کشور قرار می گیرد و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه ها می توانند این تست را انجام بدهند.

بنابر اعلام وبدا، وی همچنین گفت: ما روزانه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تست انجام می دهیم و برای تشخیص کرونا، کیت هایی که در کشور وجود دارد کفایت می کند و می تواند کرونا را تشخیص دهد.

صفوی در پایان گفت: از جهت الگوهای اپیدمیولوژیک تشخیص نوع ویروس هم اهمیت دارد و کیت های امیکرون به اندازه کافی تامین شده و دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.