شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#دارای#سازمان سینمایی#طبیعی

ایل بیگی: سازمان سینمایی مجری قانون و متعهد به حقوق سینما گران است/کار شورای بازبینی رسیدگی به فیلم‌های دارای اصلاحیه است


ایل بیگی: سازمان سینمایی مجری قانون و متعهد به حقوق سینما گران است/کار شورای بازبینی رسیدگی به فیلم‌های دارای اصلاحیه است

معاون نظارت و ارزشیابی گفت: سخت‌ترین موقعیت برای من و همکارانم بوجود آمدن مشکل حتی در پایین‌ترین سطح ممکن برای پروژه‌ها است. اما طبیعی است که این تأسف مانع از اجرای قانون و ضوابط نمی‌شود و بر اساس تاکید صریح رئیس سازمان این امر استثنا بردار نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی کشور، «حبیب ایل بیگی» ضمن گلایه از لحن ناشکیبا و عجولانه بیانیه اخیر اتحادیه تهیه کنندگان در رابطه با مشکل اکران یکی از فیلم‌ها اظهار داشت: جدای از آن تعجب من از عدم توجه عزیزان با تجربه سالیان متمادی بعنوان بزرگ و نماینده تشکل‌های تهیه‌کنندگی به آیین نامه و دستورالعمل‌هایی است که سالیان سال با انها زیست کرده‌اند و بدان آشنا هستند. 

وی افزود: براساس ماده 4 ایین نامه و ماده 6 دستورالعمل پروانه نمایش، سازمان سینمایی می‌تواند در موارد خاص علیرغم دارا بودن پروانه نمایش، از اکران یک فیلم تا رفع حساسیت‌ها و یا رفع اشکالات مورد نظرش جلوگیری کند و این مطلب اگرچه بعضاً بطور موردی و نه فراگیر رخ می‌دهد اما در طول دو سه دهه گذشته رخ داده و برای فیلم‌هایی اعمال شده است که علاقمندان حرفه‌‌ای سینما و بخصوص عزیزان تهیه کننده بدان کاملا آشنا هستند.

ایل بیگی با طرح اینکه چرا در مورد فیلم "چپ راست" با وجود اعلام آن به تهیه کننده محترم و جلسه حضوری با وی، تحت تأثیر برخی ملاحظات شخصی و تعصبات خاص بدان توجه نکرده و با صدور بیانیه‌ای غیر حساب شده بر مشکلات و سؤتفاهم‌ها می‌افزایند و باعث نگرانی اهالی سینما و دست اندرکاران و مهم تر از همه دوستداران سینما می‌شوند، ابراز تأسف کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان سینمایی و معاونت ارزشیابی و نظارت قطعاً خود را مجری رویه‌های قانونی و متعهد به حقوق حقه سینماگران، مخاطبان و آحاد مردمی می‌داند که صیانت از حقوق و آرامش ذهنی و روحیشان در استفاده از فیلم‌های سینمایی، امری با اولویت و واجب است.

معاون نظارت و ارزشیابی همچنین در خصوص انتشار خبری مبنی بر یک شورای سه نفره خاص در رابطه با بازبینی فیلم‌ها گفت: با اهتمام مقام محترم وزارت و تأکید ریاست سازمان مبنی بر رسیدگی و حل مشکل و یا تعیین تکلیف آثاری که در شورای پروانه نمایش قبلی دچار اصلاحات متعدد شده بودند و یا نمایش عمومی آنها بدلایل نظارتی معطل مانده بود، شورایی سه نفره بصورت فشرده تشکیل و بازبینی این دسته از فیلم‌ها اهتمام نمود که اکران فیلم‌های «گشت 3» و «بند در بند» در ماه گذشته بخشی از خروجی این شورا بود که عزیزان تهیه‌کننده کاملاً در جریان هستند و از این رویه استقبال نمودند.

ایل بیگی در پایان ابراز داشت: بدیهی است روند صدور پروانه نمایش برای سایر آثار متقاضی و در صف اکران بر عهده شورای 9 نفره صدور پروانه نمایش است که از ماه گذشته براساس انتصاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول بکار شدند و بحمدالله جلسات آن بطور منظم نیز در سازمان تشکیل می شود.

انتهای پیام/