شهر خبر

مارکوس رشفورد: من از طرفداران پر و پا قرص رئال مادرید و بارسلونا هستم

مارکوس رشفورد در مصاحبه مفصلی که داشته، در مورد دوران کودکی سخت و زحمت های مادرش صحبت کرده است.

مارکوس رشفورد در مدت شیوع ویروس کرونا، فعالیت های خیر خواهانه زیادی انجام داده است و این روز تقدیر های زیاد از او در انگلیس به عمل آمد.

 به گزارش طرفداری به نقل از گاردین، حال رشفورد درباره دوران کودکی سخت خود، زحمت های مادرش و برخی دیگر از موضوعات صحبت کرده است تا دیگران از انگیزه ها او برای این کار ها را بدانند. مارکوس رشفورد کوچکترین عضو خانواده اش بود و در کودکی همراه با 5 خواهر و برادر دیگرش و مادر مجردش که برای تامین مخارج زندگی چندین شغل داشت، زندگی می کرد. او در ابتدای کتاب "تو قهرمان هستی" در پاس زحمت های مادرش نوشته است: "تقدیم به مادرم که به من کمک کرد که باور کنم رویا ها می توانند محقق شوند." او در اینباره در مصاحبه مفصلی که با گاردین داشته است گفت:

تو نمی دانی که ما در چه وضعیتی بودیم. در خانه همه چیز خوب بود، اما بعضی اوقات مادرم غذا نمی خورد. او روی صندلی می نشست و طوری لبخند می زد که انگار قبلا غذا خورده است. غذایی که او درست می کرد تنها برای من و خواهران و برادرانم کافی بود. و ما هم متوجه نمی شدیم که آیا او گرسنه است یا خیر زیرا بیرون از خانه کار می کرد و به ما می گفت که زودتر غذا خورده است.  ارزش های من از خانواده ام سرچشمه می گیرد. احترام زیادی که برای یکدیگر قائل بودیم و در تمام دوران تربیت من او در این موضوع پیشرو بود. هر روز در شرایط سخت زندگی و کار می کرد اما صبح روز بعد موقعی که از خواب بیدار می شد بهترین خودش بود. هیچ چیز نمی تواند کار های او را جبران کند.

در حالی که بسیاری به رشفورد می گفتند که رویا پردازی نکند، اما مادرش به او می گفت که هر چیزی ممکن است. رشفورد در این مورد گفت:

خیلی وقت ها به شما می گویند که نمی توانید کاری را انجام دهید، در منطقه من فوتبالیست های خیابانی با استعداد باورنکردنی زیادی وجود داشتند، اما همیشه به ما می گفتند اره تو خوب هستی اما نمی توانی در لیگ برتر بازی کنی، نمی توانی برای منچستر یونایتد بازی کنید، نمی توانی برای کشور خود بازی کنید و این ها قابل دسترس نیستند و من از همیشه از خودم می پرسیدم چرا که نه؟ چه چیزی بین من و افرادی که موفق شده اند این کار را انجام دهند تفاوت دارد؟

 مارکوس رشفورد در سن هفت سالگی به آکادمی منچستر یونایتد پیوست. او در ادامه برای زندگی به فضایی که باشگاه وجود آورده بود، خانه را ترک کرد و بعد از آن حمایت مالی نایکی را به دست آورد. بعد از اینکه او متوجه مشکل خانواده اش شد، تمام پولش را به مادرش می داد. او در اینباره گفت:

 من سالی یکبار مبلغ خوبی را از نایکی دریافت می کردم. من به این پول نیاز نداشتم و بنابراین فقط آن را به مادرم می دادم. گاهی اوقات دیدن آراموش او برای من مهمترین چیز بود، زیرا فقط او را در حال جنب و جوش و عجله کردن دیده بودم. شرایط در آن زمان بسیار دشوارتر از آن چه بود که من تصور می کردم.

  مل رشفورد فرزندان خود را به عنوان یک مسیحی تربیت کرد. آیا تو مذهبی هستی؟

بله، مادرم بسیار مذهبی است. البته آن طور نیست که ما همیشه آن را نشان دهیم. اما اگر می توانستید زندگی ما را در 15 تا 20 سال گذشته ببنید و جایی اکنون هستیم نگاه کنیم، غیر ممکن است که به خدا و تمام کار هایی که برای ما کرده، ایمان نداشته باشید.

  سال گذشته مل رشفورد، با یادداشتی مواجه شد که در آن مارکوس درباره اهدافش صحبت کرده بود و بعد آن را توییت کرد. در آن نامه نوشته شده بود: "امیدوارم آینده من در مدرسه و خارج از مدرسه بسیار روشن باشد، بخصوص در فوتبالم. من می خواهم سبک زندگی متفاوتی داشته باشم و کاری کنم که خانواده ام و دیگران به من افتخار کنند." او در مورد سبک زندگی متفاوتی که می خواست گفت:

من اغلب تلویزیون نگاه نمی کردم، اما زمانی که تماشا می کردم، افراد داخل تلویزیون راحت به نظر می رسیدند و هیچ استرسی نداشتند. این از نظر من یک سبک زندگی متفاوت بود. من این یادداشت را زمانی که 11 یا 12 ساله بودم نوشتم. صادقانه بگویم که تصور نمی کردم فوتبال در این حد زندگی امان را تغییر دهد. خوشبختانه فوتبال توانسته این کار را برای من انجام دهد و من موفق شدم که به افراد جوان خانواده، خواهر زاده ها و برادر زاده هایم فرصت های متفاوتی به نسبت آنچه که من، بردران و خواهرانم بزرگترم داشتیم، بدهم. امیدوارم که این اتفاق در نسل های بعدی خانواده ام تغییر ایجاد کند.

 رشفورد در مورد یادگیری دیگر زبان ها:

 من باید زبان اسپانیایی و ایتالیایی را یاد بگیرم. وقتی بزرگ شدم، یادگیری زبان در مدرسه مهم نبود. توقعی در این مورد از تو وجود نداشت. فوتبال این فرصت را به من داده است که به کشور های مختلف سفر کنم و کشور هایی وجود دارد که شما دوست دارید و می خواهید بیشتر در مورد آن ها بیاموزید.

 رشفورد در جواب سوال اینکه آیا دوست داری در خارج از انگلیس بازی کنی، گفت:

 من هرگز به چیزی نه نمی گویم. به غیر از منچستر یونایتد من از طرفداران پر و پا قرص رئال مادرید و بارسلونا هستم. این دو باشگاه همیشه بازیکنان بزرگی داشته اند و فوتبال جذابی بازی کرده اند.

 او در ادامه برای اینکه از حرف هایش برداشت دیگری نشود، گفت:

 همه رئال مادرید و بارسلونا را تماشا می کنند.

  رشفورد در ادامه به سوال هایی که برخی از هواداران از او پرسیدند جواب می دهد. از چه سرگرمی هایی لذت می بری؟

کتاب خواندن و قدم زدن با سگ هایم. زیاد ماجراجویانه نیست، زیرا من ترسو هستم.

 اگر مجبور بودی با یک بازیکن منچستر یونایتد زندگی کنی، چه کسی را انتخاب می کرد؟

 هیچ کدام! من همه آن ها را دوست دارم اما از اوقات خصوصی در خانه با خانواده و دوستانم بیشتر لذت می برم.

 بهترین کاری که انجام دادی، چه بوده است؟

 من از اولین چک حقوقم برای پرداخت وام مسکن مادرم استفاده کردم. دیدن آرامش او وقتی دیگر نیاز نبود برای پرداخت بدهی ها همزمان 3 شغل داشته باشد، شگفت انگیز بود.

 چه کسی تو را وارد فوتبال کرد؟

 برادرانم، آن ها خیلی بازی می کردند و من می خواستم همیشه در کنار آن ها باشم. البته در آن زمان از نظر آن ها آنقدر خوب نبودم که اجازه دهند بازی کنم

 بزرگترین دستاوردت در زندگی چیست؟

 من هنوز به آن نرسیده ام.