شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگردان

موزیکال «تیک، تیک…بوم!» اولین ساخته سینمایی لین مانوئل میرندا از روز ۱۲ نوامبر در تعدادی از سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

به گزارش هنر ام‌روز، موزیکال «تیک، تیک…بوم!» اولین اثر بلند سینمایی لین مانوئل میرندا، بازیگر، ترانه نویس، خواننده، نمایشنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است که بیشتر برای خلق و همینطور ایفای نقش در تئاترهای موزیکال برادوی مانند «در ارتفاعات» و «همیلتون» شناخته می شود.

میرندا این فیلم را با فیلمنامه ای از استیون لونسون براساس تئاتر موزیکالی به همین نام نوشته جاناتان لارسن با بازی اندرو گارفیلد، الکساندرا شیپ، ونسا هاجنز و بردلی وایتفورد ساخته است.

«تیک، تیک…بوم!» اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم AFI در نوامبر امسال تجربه کرد. این فیلم که از روز ۱۹ نوامبر گذشته از سوی که از روز ۱۹ نوامبر گذشته از سوی نتفلیکس عرضه شده است در ۷۹مین دوره جوایز گلدن گلوب نامزد دو جایزه بهترین فیلم موزیکال و بهترین بازیگرنقش اول مرد موزیکال شد.

قصه «تیک، تیک…بوم!»

 یک جوان تئاتری خوش آتیه در آستانه تولد سی سالگی اش به عنوان یک هنرمند در شهر نیویورک به دنبال عشق و دوستی است و البته در حال تحمل فشار های زندگی است.

اندرو گارفیلد بازیگر نقش اصلی فیلم به رغم نداشتن تجربه ای در آوازخوانی، انتخاب اصلی میرندا برای ایفای نقش جاناتان لارسن در این فیلم بود.

گارفیلد برای این که در این فیلم بتواند آواز بخواند، به مدت یک سال تمرین آواز کرده است.

اندرو گارفیلد و جاناتان لارسن کسی که نقشش را گارفیلد در این فیلم بازی کرده است هر دو تایشان برنده جایزه تونی شده اند. البته لارسن این جایزه را پس از مرگش دریافت کرده است.

نقدهای کوتاه از فیلم

جکی کوپر منتقد سینما درباره فیلم نوشت: فیلم میرندا از همان لحظه اول مرا با خودش برد، بازی ها، ترانه ها و فیلم عالی است.

 

ارنستو دیزمارتینز منتقد «سینه‌ورتیگو» نوشت: فیلم میرندا بد است، نه به این دلیل که من آن را بعد از «داستان وست ساید» تماشا کردم. بد است زیرا میراندا هیچ حسی از فضاهای سینمایی ندارد.

فرانک آوه‌لا منتقد «اج‌مدیا نتورک» دربار فیلم نوشت: این فیلم به دلیل داشتن بهترین بازی دوران بازیگری گارفیلد به خود می بالد.

آرون نوویرت منتقد «انترتینمنت» درباره این اثر گفت: یک دستاورد چشمگیر از یک کارگردان فیلم اولی عاشق تئاتر است

«تیک، تیک…بوم!» از روز ۱۲ نوامبر در برخی سینماهای محدود آمریکا روی پرده رفته است.