شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#ایران#تهران

واکنش بهاروند به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس

واکنش بهاروند به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس تصریح کرد: راه امنیت، دوستی و سعادت منطقه، نه از لندن که از تهران و با مشارکت همه کشورهای منطقه می‌گذرد.

به گزارش خبرآنلاین، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در پستی اینستاگرامی نوشت:

باعث تأسف است که بعضی از کشورهای عربی آغوش باز ایران برای مذاکره، مفاهمه و سیاست همسایگی محترمانه را نادیده گرفته و در لندن علیه ایران بزرگ و مقتدر بیانیه صادر می‌کنند.

وی یادآور شد: راه امنیت، دوستی و سعادت منطقه نه از لندن که از تهران و با مشارکت همه کشورهای منطقه می‌گذرد.

سفیر ایران در انگلیس با بیان این‌که آنها و انگلیس از ایران خواسته‌اند که آخرین فرصت را غنیمت بشمارد و توافق هسته‌ای را پیش ببرد، در امور دیگران دخالت نکند، فعالیت‌های مخرب نداشته باشد … و سخنان کلی و مبهم از این دست، خاطرنشان کرد: ایران سال‌ها است که همین درخواست‌ها را از این کشورها و کشور انگلیس دارد.

بهاروند اضافه کرد: به نظر من اول باید نشست و بر اساس واقعیت روی زمین حساب کرد چه کسانی بیشترین دخالت بی‌جا و فعالیت مخرب در منطقه ما دارند. ما در کنار این خواسته دست دوستی خود را به سوی همسایگان دراز کرده و از آنها دعوت کرده‌ایم به گفت‌وگوهای سازنده بنشینیم تا این توقعات متقابل روشن و در یک چارچوب دیپلماتیک مشخص قرار گیرد و بتوان آنها را با تشریک مساعی و به شکل مسالمت آمیز حل و فصل کرد.

وی یادآور شد: اما انگار سیاست و توانایی عده‌ای فقط فرار از تعامل معنی‌دار و فاصله از دوستان واقعی و برادران دینی و طرح سخنان کلی، مبهم و غیردیپلماتیک در سایه تفرقه افکنان و سودجویان است.

بیشتر بخوانید: اظهارنظر برجامی وزیران خارجه کشورهای عربی و انگلیس

311311