شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#هزار میلیارد تومان

طلب ۱۲ هزار میلیارد تومانی پیمانکاران راهسازی از وزارت راه


طلب 12 هزار میلیارد تومانی پیمانکاران راهسازی از وزارت راه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از نیاز ۲۱۵ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه های راهسازی خبر داد و گفت: پیمانکاران ۱۲ هزار میلیارد تومان از وزارت راه طلب دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی با بیان اینکه بخش پیمانکاری با مشاور بازوی اجرایی زیرساختهای حمل و نقل ایران هستند، اظهار کرد: طی یک سال اخیر 9 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار مصوب ابلاغی داشتیم که با احتصاب سایر منابع به 24 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. از این رقم 10 هزار و 800 میلیارد تومان شامل اسناد خزانه و پول نقد تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه 950 قرارداد پیمانکاری و 850 قرارداد مهندسی مشاور در شرکت ساخت داریم، افزود: مبلغ کل قراردادهای پیمانکاری و مشاور 43 هزار میلیارد تومان است که اگر آن را به روز کنیم به حدود 120 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل  با بیان اینکه برای اجرای این قراردادها حدود 80هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ادامه داد: در حال حاضر پیمانکاران 12 هزار میلیارد تومان از وزارت راه طلب دارند.

خادمی با اشاره به اینکه تا پایان دولت سیزدهم حدود 6 هزار و 200 کیلومتر انواع راه و خطوط ریلی به بهره برداری خواهد رسید، یادآور شد: در حال حاضر 6 هزار کیلومتر راه اصلی سه هزار و 300 کیلومتر راه اهن و 1050 کیلومتر آزادراه در دست ساخت است که برای اتمام این پروژه ها 215 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از در دست ساخت بودن 221 کیلومتر تونل و 88 کیلومتر پل با دهانه بیش از 10 متر در پروژه های راه سازی خبر داد و گفت: براساس برنامه چهار سال اینده 515 کیلومتر آزادراه و بزرگراه به بهره برداری می رسد. پیشرفت فیزیکی این پروژه ها اکنون 46درصد است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل همچنین بیان کرد: برای اجرای پروژه های اولویت دار حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی حدود 90 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

انتهای پیام/