شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کاخ سفید#آمریکا

سخنگوی کاخ سفید مدعی بررسی سایر گزینه‌ها در برابر ایران شد

سخنگوی کاخ سفید مدعی بررسی سایر گزینه ها در برابر ایران شد

سخنگوی کاخ سفید مدعی شده است که آمریکا در صورت شکست دیپلماسی، گزینه‌های دیگر را در برابر ایران آماده می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی مدعی شد: ایالات متحده در حال آماده سازی گزینه‌های دیگر در مورد ایران در خصوص گفتگوها برای احیای توافق هسته‌ای است تا در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای حل این موضوع این گزینه‌ها را در اختیار داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید که روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران حضور داشت، همچنین گفت: به دلیل رویکرد ایرانی‌ها و شرکت در آخرین دور مذاکرات، ما از تیم امنیت ملی خواستیم در صورت شکست دیپلماسی آماده باشد و به گزینه‌های دیگر نگاهی بیندازد.

ساکی همچنین این را نیز مورد تاکید قرار داد که آمریکا به کار بر روی سایر گزینه‌ها از جمله مشارکت در رایزنی با شرکای خود در سراسر جهان ادامه خواهد داد.

با این حال ساکی از توضیح جزئیات درباره اقدامات احتمالی اضافی که مورد اشاره قرار داد، خودداری کرد و گفت: از نظر اینکه مراحل و گزینه‌های بعدی چگونه خواهد بود، فکر نمی‌کنم اکنون چیزی برای توضیح داشته باشم.

نخستین حضور تیم جدید ایران پای میز مذاکرات وین، جمعه گذشته به پایان رسید. یک دور نفس گیر هم برای نمایندگان تهران که باید عزم و اراده خود را به رخ می‌کشیدند؛ هم برای نمایندگان تروئیکا که فکر می‌کردند می‌توانند «پیش نویس» شش دور قبلی گفتگوها را به عنوان «سند قطعی» به دولت «سید ابراهیم رئیسی» تحمیل کنند.

به این ترتیب، نیمه نخست این دور که از ۸ آذر آغاز شد و به روایتی هفتمین حضور ایران و ۱+۴ پای میز مذاکرات وین بود، صرف خنثی کردن پروپاگاندای رسانه‌های غربی شد که با استناد به ادعاهای «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، طرف ایرانی را به «گرفتن ژست مذاکره و عدم جدیت» متهم می‌کردند. با این حال در دور هفتم گفتگوها هیچ پیشنهاد و البته کار مشخصی از جانب طرف اروپایی ارائه نشد.

منبع: مهر