شهر خبر
گفت‌وگو|

استاندار یزد: تقویت پروژه بارورسازی ابرها در دستور کار ماست/ در ۸ سال گذشته اعتباری برای این پروژه اختصاص داده نشده است

استاندار یزد گفت: تقویت و حفظ پروژه بارورسازی ابرها به‌عنوان بخشی تحقیقاتی را که بعداً بتوانیم از آن در میدان عمل استفاده کنیم، در دستور کار داریم.

 مهران فاطمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به فعالیت مجموعه تحقیقاتی بارورسازی ابرها در استان یزد گفت: این مجموعه تحقیقاتی چندین سال است که در استان یزد دایر شده است؛ اعتبارات این مجموعه خیلی پایین است و پروژه‌های مختلفی را طی این یک- دو دهه‌ای که مستقر شده داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آمار دقیقی از میزان موفقیت آن در بخش بارورسازی ابر‌ها در دست نیست، افزود: تقریبا در ۸ سال گذشته اعتباری برای پروژه بارور سازی ابرها اختصاص داده نشده تا در این باره کار شود.

استاندار یزد با اشاره اینکه بارور سازی ابر‌ها یک بحث پیشرفته علمی، هواشناسی و اقلیم شناسی است، تصریح کرد: ارزیابی‌هایی هم که در این راستا انجام شده در وقوع و افزایش بارش موثر بوده است البته در مناطق مختلف جغرافیایی دنیا میزان بازدهی آن متفاوت است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویت و حفظ پروژه بارور سازی ابرها به‌عنوان بخشی تحقیقاتی که بعداً بتوانیم از آن در میدان عمل استفاده کنیم را در دستورکار داریم.

 

  • رئیس جمهور: استان یزد منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است
  •  

    انتهای پیام/