مهرداد خوشبخت فیلمساز در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به اینکه با برگزاری جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران همیشه موافق بوده و هست، بیان کرد: شاید بتوان گفت از آنجاکه در جشن منتقدان تعداد زیادی از اهالی این حوزه داوری آثار را برعهده دارد، کمتر رانتی و دولتی، درصد خطای پایین‌تر و جشنی معتبر است. 

وی ادامه داد: ما به عنوان فیلمساز از این جشن انتظار داریم که به ارتقای نقد در سینما کمک کند تا فیلم‌های باکیفیت‌تری هم به مرحله تولید برسند.

کارگردان «آبادان یازده 60» با اشاره به اینکه جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران باعث نوشتن نقدهای بهتر هم می‌شود، گفت: این جشن باعث تشویق منتقدان می‌شوند تا به کارشان به صورت جدی ادامه دهند و نقدهای بهتری هم بنویسند.

خوشبخت با بیان اینکه نمی‌توان گفت نقد تاثیری ندارد، مطرح کرد: نقد خوب همیشه کمک‌کننده است چراکه جامعه منتقدان نظرهای خود را به صورت تخصصی ارایه می‌دهند اما هرچه نقد ضعیف‌تر باشد تاثیر آن کمتر و هرچه بهتر نوشته شود، تاثیر بیشتری خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه فیلمسازان و منتقدان به یکدیگر نیاز دارند، گفت: اگر فیلم‌های خوب بیشتری ساخته شود، نقدهای بهتری هم نوشته خواهد شد و اگر نقدهای بهتری داشته باشیم، فیلم‌های بهتری ساخته خواهد شد. در حقیقت اگر فیلمسازان و منتقدان به یکدیگر احترام بگذارند و بی‌غرض‌تر همدیگر را ببینند به کل سینمای ایران کمک خواهد شد. 

کارگردان «عقاب صحرا» خاطرنشان کرد: تداوم یک جشن مستقل با وجود همه ضعف‌ها خود قدم بزرگی است و باید به کسانی که جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران راه ‌انداختند و تاکنون آن را در این شرایط سخت مالی حفظ کرده‌اند، دست مریزاد گفت.

او در پایان افزود: چهاردهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، به دبیری جعفر گودرزی برگزار می شود.

انتهای پیام//