شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##دادستان#سمنان:#تحت#شرایطی#رمزارز#صرفه#است

دادستان سمنان: تحت هر شرایطی رمزارز با صرفه است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان، نظر قابل‌توجهی درباره رمزارزها دارد؛ اما شرکت توزیع برق استان سمنان در این زمینه باید چطور عمل کند؟

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان صبح امروز در نشستی با سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: مسأله انرژی و تأمین برق پایدار برای مردم، تولیدکنندگان، بیمارستان‌ها و صنایع بسیار مهم است و خاموشی‌ها و قطعی‌های برق برای بخش‌های مختلف امری دشوار محسوب می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در مورد رمزارزها نگاه‌ها متفاوت است، گفت: تحت هر شرایطی رمزارز باصرفه است و در ارائه مجوز برای این بخش، باید دقت نظر بیشتری صورت پذیرد.

وی با عنوان اینکه دستگاه‌های خدمت رسان با استمرار خدمات به‌موقع به مردم نقش خود را به بهترین نحو ممکن ایفا کنند، تصریح کرد: در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید، باید تمرکزمان بر حقوق مردم باشد و با گفتمان منطقی، مردم را در زمینه عملیاتی ساختن برنامه‌ها همراه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان همچنین یادآور شد: به شکلی که قانون اجازه می‌دهد، اقدامات لازم را باید در حوزه‌های مختلف انجام داد و در حین کار نیز دادستانی نقش حمایتی خود را ایفا می‌کند.

کنتورهای هوشمند برای اشتراک‌های برق

سیدمحمد حسینی‌نژاد، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان هم در این دیدار گفت: کنتورهای هوشمند برای مشترکان سه فاز که چند برابر الگوی مصرف، از برق استفاده می‌کنند، نصب می‌شود.

حسینی‌نژاد بیان کرد: مصرف‌کننده‌های پرمصرفی که الگوی مصرف بالایی دارند، باید آنها را کنترل و محدود کنیم.

وی با عنوان اینکه نصب کنتورهای هوشمند ساخت داخل برای اشتراک‌های برق با اولویت پرمصرف‌ها در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، یادآور شد: در مرحله نخست، برای اشتراک‌های سه فاز که در استان حدود ۵۰۰ مشترک هستند، این مهم اجرایی و مبلغ مربوطه نیز به‌صورت اقساط از مشترکان اخذ می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به اینکه موضوع رمزارزها، یک پدیده و موضوع نوظهوری است که با آن مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: قریب پنج درصد از انرژی مصرفی استان در بخش رمزارزهاست که سه درصد آن به انشعاب‌های غیرمجاز مربوط می‌شود.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی و به‌منظور مدیریت مصرف برق و پیشگیری از قطعی‌های برق ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها، تا اطلاع بعدی برق رمزارزهای مجوزدار هم قطع شده است.

وی به موضوع سرقت شبکه‌ها و تأسیسات توزیع برق توسط سارق یا سارقان اشاره و اضافه کرد: این پدیده شوم، چالش اساسی است که علاوه بر ضرر و زیان‌هایی که به خطوط برق‌رسانی و تجهیزات برقی وارد می‌کند، نارضایتی مردمی را به همراه دارد.

 

منبع: فارس