شهر خبر

آنچه باید در خصوص رانندگی در هوای بارانی بدانید

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت، شرایط رانندگی ایمن در هوای بارانی را تشریح کرد.

آنچه باید در خصوص رانندگی در هوای بارانی بدانید

به گزارش منیبان؛ سرهنگ علی همه‌خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت به موضوع رانندگی ایمن در حین بارندگی اشاره و گفت: یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی برای رانندگی، آب و هوای بارانی است چراکه کوچکترین بی احتیاطی می‌تواند حادثه‌ای غم انگیز را در پی داشته باشد که البته با رعایت نکات زیر می‌توان تا حدود زیادی از این تصادفات جلوگیری کرد.

سرهنگ همه خانی ادامه داد: رانندگان در هنگام بارندگی باید با صبر و حوصله و آرامش بیشتری رانندگی کرده و قبل از شروع به حرکت وسیله نقلیه را از لحاظ سیستم ترمز، منبع آب رادیاتور و شیشه شور، بخاری خودرو، برف پاک‌کن، میزان آج لاستیک و ... بررسی کنند.

او گفت: در هنگام رانندگی نیز باید رانندگان فاصله طولی بیشتری را با ماشین جلویی خود داشته باشند و چراغ‌های جلو یا چراغ‌های مه شکن وسیله نقلیه را روشن کرده تا باعث افزایش میدان دید راننده شده و هم توسط رانندگان دیگر بهتر دیده شوند؛ همچنین به هیچ وجه از تلفن همراه استفاده نکنند، زیرا رانندگی در چنین آب و هوایی نیاز به تمرکز کامل دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: رانندگان، مراقب حرکت عابرین پیاده در سطح معابر بوده و همواره شیشه جلو و شیشه‌های جانبی وسیله نقلیه را تمیز نگهدارند: بهتر است شیشه گرمکن‌ها را روشن نگه داشته تا به افزایش میدان دید کمک کند؛ همچنین از گردش و انحراف ناگهانی و ترمزناگهانی پرهیز کرده و از فشار دادن بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری کنند.

سرهنگ همه خانی اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط کاربران ترافیک شاهد کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهر تهران باشیم.

وبگردی